Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stinepåline

Hei!

Jeg har gått fire år på p-piller. Etter det hadde jeg et opphold på 8-9 måneder, men nå har jeg begynt på p-piller igjen. Merket jeg bruker denne gangen er nytt for meg, det heter Loette 28. Jeg er på det første brettet, på dag nr 16.

Dette lurer jeg på: Som en av de mest vanlige bivirkningene nevnes forstyrrelsesblødning i brukerveiledningen. Jeg har hatt blødning nå i 4 dager, det startet på dag 13/14. Hvordan kan jeg vite om det kun er en forstyrrelsesblødning, eller om det er noe mer alvorlig? Og hvor lenge vil en slik forstyrrelsesblødning vare? Vil mensen allikevel komme som vanlig når jeg kommer til de hvite pillene? Og vil jeg ikke da tape unormalt mye blod denne månenden?

På forhånd tusen takk for svar!

Mvh FrøkenAlltidSkeptiskTilAllSlagsPiller.. =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240725-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Loette er den svakeste p-pille på markedet (dn inneholder 20 mikrogram østrogen, de andre 30-35 mikrogram), og hos noen gir den slike blødningsproblemer. Hvis det fortsetter på neste brett, så forsøk en måned å ta dobbel dose. Du vil få vanlig bortfallsblødning i den ’pillefri uken’. P-pillen vil i seg selv redusere blødningen, så jeg tror ikke du blir blodfattig Man kan selvfølgelig aldri være 100% sikker på at det er pillen, så fortsetter blødningen utover 2-3 måneder bør du søke lege, også for ev å diskutere om du skal bruke en sterkere pille, ev den du tidligere har brukt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240725-p-piller/#findComment-1861888
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...