Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting og det er om det er farlig at vekten minskes når man er gravid? Jeg har gått ned en del, men jeg veier over 100kg.Vekten går fortsatt nedover. Jeg går ikke på noen pulverkur for det er jeg fullstendig i mot. Jeg går halvveis på noe som heter Libra, å det fungerer fint.

Men nå har vi da lyst på et barn til og da lurer jeg på om det er farlig for barnet at vekten går litt nedover. For det blir litt tungt når magen blir stor.

Jeg håper jeg kan få noen synspunkter på dette!

På forhånd takk!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24083-er-det-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Nå vet ikke jeg hva Libra er for noe, så jeg kan nok ikke uttale meg spesifikt om det produktet. I prinsippet anbefaler man ingen å slanke seg under svangerskapet. Det er uansett viktig at du får i deg et minstemål med kalorier om dagen. Nå vet jeg at det ofte er slik at overvektige kan gå ned ganske kraftig i vekt selv om de får i seg 1500 kcal om dagen. Jeg synes uansett at du skal satse på minimun 1500 kcal. Dette bør selvfølgelig være en blanding av karbohydrater, fett, proteiner og alle de vitaminene du trenger. Spiser du derimot så lite, at fettforbrenningen blir for kraftig, kan det tenkes at fosteret ikke klarer å nyttegjøre seg næringsstoffene så bra som man skulle ønske. Det er beundringsverdig at du orker å jobbe med vekten samtidig som du tenker vektreduksjon, men du må for all del ikke overdrive. Dette er strengt tatt ikke tiden for slanking, selv om du helt sikkert vil ha godt av å gå ned litt. Det beste du kan gjøre er å kombinere et sunt kosthold med rikelig med mosjon, hvis helsen under svangerskapet kan tillate det. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24083-er-det-farlig/#findComment-101248
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...