Gjest svak Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 synker nedover, spiser riktignok nå. men kutter ned på maten nå. gråter hele tiden, hvis ikke jeg viser det ut på, gråter jeg innvendig. gråter når jeg skriver, gråter når jeg ler, gråter i telefonen, gråter når jeg tenker på alt som har skjedd meg og andre. venninna mi ringte før i dag, ringte å la på.. flere ganger, hun ble så nervøs for meg når jeg ikke ga lyd fra meg at hun var helt fra seg ikveld når vi pratet. 'er jeg mett er jeg feit' lest artikkelen, og vet jeg mange ganger tenker den setningen flere ganger om dagen. også setninger som ' er jeg mett, har jeg spist. har jeg spist er jeg svak...' sitter å klarer så vidt å holde meg oppreist på stolen. vil synke sammen, vil kaste opp.. har så vondt i kroppen. greier ikke puste. klarte ikke prate i telefonen med venninna mi, hun måtte prate, jeg bare gråt. alt er så kaos. greier å 'lure' venner på skola. fikk flere kommentarer at jeg så så glad og fornøyd ut idag spesielt. lo enda jeg ikke var glad. lenge siden jeg har vært helt glad. før brukte små ting å glede meg, små ting som brukte å muntre meg opp, noe å se fram til. men nå er alt mørkt, eneste som jeg vil er å bli tynn og lett. idag da jeg gikk, føltes det ut som beina ikke klarte å bære meg. og fikk følelsen av å få 'black out' flere ganger. men det gikk bra. er så sliten..så lei.. men vil ikke ut, vil bli tynn.. er det gyldig grunn å få eget opplegg en dag (vgs) pga utbrenthet eller noe lignende hvis en har en lege erklæring på at det er sant? trenger en dag jeg kan få prøve å samlet krefter, i ferien er det fullt opp. skal bort så det blir vel litt avslapnings dager, men på slutten har jeg gjort endel avtaler som jeg ikke føler at jeg klarer men synes det er urettferdig å bryte. ønsker egentlig å kollapse, bli sendt på sykehus eller noe.. for å få slappet av, bli tatt vare på..få samlet litt pågangsmot, krefter og ikke minst litt følelse at jeg ikke bare er fysisk tilstede men også menalt. føler jeg går rundt og prøver å bevise at jeg klarer skolen, leser og leser.. men registrerer ikke så mye av det som skjer rundt meg. er redd for sommerferien, samtidig som jeg gleder meg. er redd for å bli alene med dette.. selv om jeg har spesielt ei kjempe god venninne som har sagt hun skal stille opp hvis det er noe, men vil likevel ikke benytte meg av henne.. hun har nok med sitt liv.. tror ikke jeg kommer til å klare siste del av skoleåret.. skal forsøke, men merket nå for tiden at alt er blitt mye værre.. men vet ikke hva jeg skal gjøre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mania Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Kjære svak. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg,vet hvordan du har det,av og til virker alt bare tungt og meningsløst...Å gå opp trappa på skolen føles som å jogge fem mil..Men det hjelper faktisk å åpne seg opp av og til,å slippe folke innpå seg-selv om det er lett å få dårlig samvittighet på grunn av det-de fleste gode venner vil heller vite hva som plager en,enn at man stenger seg inne i seg selv..Håper virkelig det snart går bedre med deg. Klem- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forbrenner Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Kjære svak. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg,vet hvordan du har det,av og til virker alt bare tungt og meningsløst...Å gå opp trappa på skolen føles som å jogge fem mil..Men det hjelper faktisk å åpne seg opp av og til,å slippe folke innpå seg-selv om det er lett å få dårlig samvittighet på grunn av det-de fleste gode venner vil heller vite hva som plager en,enn at man stenger seg inne i seg selv..Håper virkelig det snart går bedre med deg. Klem- hold ut! vet det er tøft,jævelig,uutholdelig,men prøv.. går du vidregående? vet hvordan det er å gråte hele tiden(inni seg også)akkurat som om du bærer en maske,skjuler det som er bak.... gjør det selv en del. ikke kutt ned på maten(vet jeg ikke skal ha noe jeg skal ha sagt da..),at man er feit når man er mett er FEIL!du har sansynelig vis en bitteliten magepose og blir lett mett! kjenner til når trappene blir tunge du er antakelig helt utsultet eller underernært(si ifra vis jeg tar helt feil) vet hvordan det er og tenker på deg! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blesha Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Kjenner igjen følelsene så altfor godt. Føles som om man sitter fast i gjørma, du skjønner nok hva jeg mener. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe mer for deg, men det eneste jeg kan gjøre er å tenke på deg! *Gir deg en stor klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zitha Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Er du mett, har du spist. Har du spist er du STERK. Hva legger egentlig du i begrepet styrke? Er det å gjøre noe som er vanskelig for deg, eller er det å bruke alle krefter på å unngå det? Du spiser sikkert altfor lite allerede, bena dine har problemer med å bære deg. Jeg håper du ikke kutter enda mer ned på det du spiser. Det kommer til å ende med at du kollapser og blir lagt inn på sykehus. Hvis du har lyst til å bli lagt inn, er det da bedre ta det opp med legen din. Er du ikke i form, synes jeg du skal avlyse de avtalene du har på slutten av påsken. Du har lov til det, vet du. Og når det gjelder skolen, er det ikke noen der du kan snakke med, en rådgiver f.eks? Har du legeerklæring på at du er syk, og derfor ikke kan være med på alt eller må være hjemme noen dager, skal skolen ta hensyn til det. Det har ingenting å si at du har psykiske problemer i tillegg til eller i stedet for fysiske. Men uansett hvor mange legeerklæringer du har, må jo skolen ha grunnlag for å sette karakterer, og det er det ikke sikkert de har hvis du er mye borte. Men har du legeerklæring, må de legge forholdene til rette, f.eks ved ekstra prøver, så de får grunnlag til å sette karakterer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svak Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 hold ut! vet det er tøft,jævelig,uutholdelig,men prøv.. går du vidregående? vet hvordan det er å gråte hele tiden(inni seg også)akkurat som om du bærer en maske,skjuler det som er bak.... gjør det selv en del. ikke kutt ned på maten(vet jeg ikke skal ha noe jeg skal ha sagt da..),at man er feit når man er mett er FEIL!du har sansynelig vis en bitteliten magepose og blir lett mett! kjenner til når trappene blir tunge du er antakelig helt utsultet eller underernært(si ifra vis jeg tar helt feil) vet hvordan det er og tenker på deg! *klem* greide skola ok idag.. sovnet ikke før 05 imorges, var så trøtt på skolen. men traff ei som holdt et foredrag på skolen om SF før jul. hun vet litt, hun har gitt meg hennes tlf nr i tilfelle det var noe, men det var først idag da jeg møtte henne jeg pratet med henne. siden hun har gjennom gått dette hun, så klarte hun på en måte å sette ord på ting..uten at jeg måtte. hun skal ringe læreren og si litt. er litt glad for at jeg traff på henne. ellers var dagen som 'normalt'...fikk kommentarer fra ei i klassen da vi satt å pratet ' å gud kor tynn du e' men, orket ikke si noe. dette er dagen jeg skal prøve å slappe av på.. snart ferie.. håper det blir noen avslappnings dager. trenger det, glad i dere alle klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 greide skola ok idag.. sovnet ikke før 05 imorges, var så trøtt på skolen. men traff ei som holdt et foredrag på skolen om SF før jul. hun vet litt, hun har gitt meg hennes tlf nr i tilfelle det var noe, men det var først idag da jeg møtte henne jeg pratet med henne. siden hun har gjennom gått dette hun, så klarte hun på en måte å sette ord på ting..uten at jeg måtte. hun skal ringe læreren og si litt. er litt glad for at jeg traff på henne. ellers var dagen som 'normalt'...fikk kommentarer fra ei i klassen da vi satt å pratet ' å gud kor tynn du e' men, orket ikke si noe. dette er dagen jeg skal prøve å slappe av på.. snart ferie.. håper det blir noen avslappnings dager. trenger det, glad i dere alle klemmer fra Kjære svak Det vil nok oppleves som godt for deg hvis du nå har en som tidligere har kjent på de samme problemene som du sliter med nå. Dersom hun nå er bedre eller frisk er det viktig at dere også diskuterer hennes vei og ikke bare dine tunge stunder. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24092-synker-nedover/#findComment-101415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.