Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ha ringt legekontoret med en gang og satt opp en time.Det kan være ventetid så det et greit å holde av.

Det er litt forskjellig praksis fra legekontor til legekontor når de vil ha deg inn til 1. kontroll, så ring og hør med dem. Normalt sett rundt uke 12.

Jeg sa i fra til min sjef før uke 12 (allerede i uke 7), men det var for å unngå et par tunge løft bla. Man trenger absolutt ikke å si noe før uke 12. Klarer du å skjule det enda lenger gjør det ingen ting å vente enda lenger.

Gjest lykketil=)

Har ikke vært gravid selv,men min vennine fikk info brev om når kontrollene burde tas

1. kontroll uke 10- lege

2. kontroll uke 16- jordmor

kontroll uke 17-20 tilbud om ultralyd

3. kontroll uke 20- lege

4. kontroll uke 24- jordmor

5. kontroll uke 28- jordmor

6. kontroll uke 32- lege

7. kontroll uke 34- jordmor

8. kontroll uke 36- jordmor

9. kontroll uke 37- jordmor på fødestuen

10. kontroll uke 38- lege

11. kontroll uke 39- jordmor

12. kontroll uke 40- jordmor

Du kan godt bestille time nå, men ikke bli skuffet om du ikke får time før du er i uke 10-12.

Når du sier i fra til sjefen bestemmer du selv. Men de fleste sjefer setter pris på å få vite det av deg, og ikke via ryktebørsen. Dessuten er det greit for dem å få vite det i god tid slik at de kan ordne med vikar.

Gjest Utålmodig81

Jeg ville ha ringt legekontoret med en gang og satt opp en time.Det kan være ventetid så det et greit å holde av.

Det er litt forskjellig praksis fra legekontor til legekontor når de vil ha deg inn til 1. kontroll, så ring og hør med dem. Normalt sett rundt uke 12.

Jeg sa i fra til min sjef før uke 12 (allerede i uke 7), men det var for å unngå et par tunge løft bla. Man trenger absolutt ikke å si noe før uke 12. Klarer du å skjule det enda lenger gjør det ingen ting å vente enda lenger.

Ja, jeg tror jeg skal si det før uke 12. Jeg jobber i butikk med mange medarbeidere, og det blir vanskelig å holde skjult at jeg er kvalm, for det blir jeg nok. Det er mye fysisk arbeide også.

MEN alt har gått så bra hittil at jeg synes det er for godt til å være sant. Tørr ikke helt å stole på at det går bra før uke 12. Men skal prøve å tenke lyse tanker.

Har byttet lege. Nå er den nye i Bergen sentrum. Ville ikke ha han jeg hadde nærmt der jeg bor.Jeg kunne ikke fordra han :) Er sikkert lang kø i sentrum.

Annonse

Gjest Utålmodig81

Jeg hadde første legetime 9+5. Spurte legen min på forhånd når det passet å komme første gang, og da sa han ca uke 8.

Si til legesekretæren hvor langt du er kommet, hun vet sikkert når legene ønsker første kontroll.

Gratulerer forresten c",)

Takk, takk.

Gjest Utålmodig81

Jeg fikk time uke 10+2. Akkurat 4 uker til. Fornøyd med det. Kos dere alle gravide :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...