Gå til innhold

Anbefalte innlegg

svie og kløe i underlivet

Jeg har nå hatt intens svie og kløe i underlivet i flere dager. Jeg ser at jeg har rødt utslett og er litt hoven også. Det er vondt og late vannet fordi det svir og det er vondt og tørke seg. Da er det også litt blod i fra sårene. Er dette sopp eller er det noe annet. Bruker Canesten krem men synes ikke det hjelper så mye. Har også hatt vondt nederst i magen/underlivet en stund. Takk på forhånd for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24117-svie-og-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Det høres ut som sopp. Hvis man har sopp blir man gjerne litt sår og hoven og kan få sår hvis man klør.

Hvis du skal bli kvitt problemet må du bruke stikkpiller også, ikke bare salve. Salven dreper soppen mellom kjønnsleppene og i kroker og kriker, mens pillene dreper soppen inne i skjeden.

Kjøp deg en pakke med både piller og salve, så går det nok bort!

Jeg synes den pakka med 6 piller funker best. Du tar 2 stikkpiller om kvelden før du legger deg og smører deg med salve. Bruk bind for pillene kommer ut igjen og det kan bli litt klin. Dette gjør du tre kvelder på rad + smører deg morgen og kveld.

Gjest enord

Det høres ut som sopp. Hvis man har sopp blir man gjerne litt sår og hoven og kan få sår hvis man klør.

Hvis du skal bli kvitt problemet må du bruke stikkpiller også, ikke bare salve. Salven dreper soppen mellom kjønnsleppene og i kroker og kriker, mens pillene dreper soppen inne i skjeden.

Kjøp deg en pakke med både piller og salve, så går det nok bort!

Jeg synes den pakka med 6 piller funker best. Du tar 2 stikkpiller om kvelden før du legger deg og smører deg med salve. Bruk bind for pillene kommer ut igjen og det kan bli litt klin. Dette gjør du tre kvelder på rad + smører deg morgen og kveld.

Høres ut som det er sopp. Du må bruke stikkpiller i tillegg. I motsetning til Pricilla synes jeg pakningen med en stikkpille i fungerer best. Den er sterkere og for meg virker den raskere. Du kan jo ta to av den også dersom en ikke hjelper. For meg pleier det å ta ca. 2 dager før jeg blir mye bedre etter jeg har tatt stikkpillen. Husk å fortsette med salven noen dager etter at symtomene er blitt borte. Det er viktig at du vasker undertøyet på 60 grader eller mer etter at du har hatt sopp. Ellers vil det smitte tilbake igjen. Selv har jeg vært mye plaget med sopp, men blitt bedre etter at jeg gikk over til vaskepulver og skyllemiddel uten parfyme.

Gjest enord

Høres ut som det er sopp. Du må bruke stikkpiller i tillegg. I motsetning til Pricilla synes jeg pakningen med en stikkpille i fungerer best. Den er sterkere og for meg virker den raskere. Du kan jo ta to av den også dersom en ikke hjelper. For meg pleier det å ta ca. 2 dager før jeg blir mye bedre etter jeg har tatt stikkpillen. Husk å fortsette med salven noen dager etter at symtomene er blitt borte. Det er viktig at du vasker undertøyet på 60 grader eller mer etter at du har hatt sopp. Ellers vil det smitte tilbake igjen. Selv har jeg vært mye plaget med sopp, men blitt bedre etter at jeg gikk over til vaskepulver og skyllemiddel uten parfyme.

Jeg glemte en ting, hvis du har kjæreste er det viktig at han også behandles for sopp ellers vil dere smitte hverandre frem og tilbake. Bruk kondom en tid. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...