Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter spontanaborten for ca 3 uker siden, har jeg vært å tatt hcg,for å sjekke at verdiene synker (var ca 7 uker på vei)

Men legen mener de synker for seint, fikk svar på siste hcg prøve i dag og den var på 400.

sluttet å blø for 10 dager siden, har ikke hatt noe vondt, og vi har ikke brukt prevensjon,etter at jeg sluttet å blø, håper bli gravide igjen.

Men noen av dere som har opplevd dette, eller vet hva det kan bety??

Nå må jeg gå måle hcg hver uke frem til den er i 0.

Og etter hva jeg forstår går det ikke an bli gravid på nytt bare 3 uker etter spontanabort.

Kjenner dette sliter, endelig gravid så mister vi, og hcg faller seint.

Blir jo aldri ferdig med dette slik at vi kan bli gravide på nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241221-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an å bli gravid 3 uker etter en SA. Man kan få eggløsning omtrent som etter en vanlig mens eller litt senere. Men hvis HCG ikke synker etterpå kan det også skyldes en kreftlignende tilstand (mola?) som må behandles, det er nok derfor du følges opp. Hvis HCG stiger til neste prøve, kan du jo be om en UL for å sjekke om du er gravid igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241221-lurer-p%C3%A5/#findComment-1865925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...