Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli mindre sint??

Anbefalte innlegg

aprilmamma1365380432

Hei! Jeg er 30 år, gift med en mann som jobber skiftarbeid. Vi har et barn på 4 år. Hans arbeidsplan gjør at han har mange dager fri sammenhengende, og da sitter han stort sett hjemme og ser på tv o.l. Så når jeg kommer hjem fra jobb og henting i barnehage, blir det meg som tar husarbeidet. Han lager middag hver dag, men alt annet må jeg hyle og skrike om før han gjør noe. Hvis jeg spør pent, sier han jada og glemmer det igjen. Dette gjør meg så sint, jeg tenner på alle plugger for ingenting. Dessverre sliter det på humøret til oss alle 3. Hvordan kan jeg bli mindre sint og fortsatt få han til å skjønne at vi burde dele husarbeidet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241224-hvordan-kan-jeg-bli-mindre-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i samme båt

Jeg har det litt som deg, og det er slitsomt når de ikke ser at noe må gjøres. Men prøv å ikke mase FOR mye, for det fører nok bare til at han i alle fall ikke gidder. Si at dere kan gjøre litt husarbeid først, og så kan dere se en film sammen senere (eller noe slikt).

Gjest makan til lat fyr!

Du må sette deg ned med denne fyren og sette opp en ukesplan for ham. Sett opp en liste over alt husrabeid som skal gjøres i løpet av ei uke. ALT. Fra støvsuging, til tøybretting, handling, bære søppel, vaske bilen, etc etc. Også fordele dere. Hvis begge jobber full stilling - deler dere likt mht hvos lang tid ca hver oppgave tar.

Hvorfor i all verden er ungen i barnehagen hele dagen når han er hjemme????

Sett deg på bakbeina og still krav til fyren. Hvis han ikke skjerper seg - hadde jeg bytta lås;-)

Du må sette deg ned med denne fyren og sette opp en ukesplan for ham. Sett opp en liste over alt husrabeid som skal gjøres i løpet av ei uke. ALT. Fra støvsuging, til tøybretting, handling, bære søppel, vaske bilen, etc etc. Også fordele dere. Hvis begge jobber full stilling - deler dere likt mht hvos lang tid ca hver oppgave tar.

Hvorfor i all verden er ungen i barnehagen hele dagen når han er hjemme????

Sett deg på bakbeina og still krav til fyren. Hvis han ikke skjerper seg - hadde jeg bytta lås;-)

det er vel sikkert artigere for en unge å være i barnehage enn å være hjemme med en som glor på tv...men han kunne jo hatt kortere dager.

Gjest makan:-)

det er vel sikkert artigere for en unge å være i barnehage enn å være hjemme med en som glor på tv...men han kunne jo hatt kortere dager.

Jada - og man får heller ikke gjort så mye i huset med ungen hjemme hele dagen.

Men akkurat det der vitner om en slapp gubbe.

Hadde moren vært hjemme hele dagene hadde hun sikkert hatt ungen hjemme om ikke hele dagen så hvertfall deler av den.

Synes jo ikke noe om tv-titting hele dagen uansett:-)

Gjest damedamen

Slutt å spørre om han kan gjøre ting. Han skal jo ikke gjøre deg en tjeneste vel?

Spør ham heller når det passer for ham at dere setter dere ned og finner ut hvordan dere skal fordele arbeidet.

Hvis han gjør typiske "manneting", så ikke glem å ta det med i betraktningen.

Håper det ordner seg. Lykke til.

Annonse

trenger hjelp nå!

Jeg har det litt som deg, og det er slitsomt når de ikke ser at noe må gjøres. Men prøv å ikke mase FOR mye, for det fører nok bare til at han i alle fall ikke gidder. Si at dere kan gjøre litt husarbeid først, og så kan dere se en film sammen senere (eller noe slikt).

Sett deg ned, la huset "forfalle" helt til gubben f.eks ikke har rene truser eller sokker igjen. Gjør det du må for barnet ditt ( og deg selv), men la resten stå. Når han så spør etter rene sokker og truser viser du han helt rolig hvordan vaskemaskinen fungerer.

Deretter gir du ham et kyss og sier med rolig og behersket stemme: Ting blir ikke gjort av seg selv vet du gutten min...

Gjest stoiker

Sett deg ned, la huset "forfalle" helt til gubben f.eks ikke har rene truser eller sokker igjen. Gjør det du må for barnet ditt ( og deg selv), men la resten stå. Når han så spør etter rene sokker og truser viser du han helt rolig hvordan vaskemaskinen fungerer.

Deretter gir du ham et kyss og sier med rolig og behersket stemme: Ting blir ikke gjort av seg selv vet du gutten min...

Haha - jeg kan si deg: Huset kommer til å forfalle - helt til gubben må på jobb igjen (og der har han sikkert liggende rene underbukser) og så ender hun med å måtte ta hele jobben selv, likevel!

Men noe bedre råd - nei, det har jeg ei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...