Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i uke 16 nå, og fikk påvist litt protein i urinen og litt høyere blodtrykk enn forrige gang jeg var der(før 110/65, nå 120/65). Kan dette være farlig? Kan proteinen føre til abort?

Skulle følge det opp hos legen. Skal tilbake dit om 4 uker.

Hørte hjertelyden, så det er iallefall liv.

Fortsetter under...

Solsikkefrø

120/65 høres egentlig helt normalt ut. Overtrykket (120) skal ligge på over 100, mens undertrykket (som her er 65) skal ligge på mellom 70 og 100). Så hvis du for eksempel er 30 år, skal overtrykket være på ca 130... er du 40 år skal det ligge på ca 140... er du 20 år skal det ligge på 120. Men undertrykket bør som regel ligge på mellom 70 og 100. Så ditt blodtrykk ser jeg ikke noe galt med foreløpig.

Og når det gjelder proteinene i urinen går dette på verdier: L1+, L2+ osv til 4... man kan ha både L2+ og L3+ uten at det begynner å bli bekymringsverdig.

Men uansett er litt høyt blodtrykk og litt proteiner i urinen helt normalt i svangerskapet og egentlig syns jeg du bare skal slappe av og ikke tenke på det ;) det fører ikke til abort :)

Litt proteiner kan bare være litt utflod som har blitt med i urinprøven. Og blodtrykket ditt virker helt greit.

Men, det er bra du blir fulgt opp i tilfelle det skulle øke på. I så fall blir du sikkert sykemeldt og må ta det med ro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...