camilla_s Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg og samboeren min prøver å få barn.. Jeg tok min første og siste P-sprøyte i januar. tok ikke flere da vi ville ha barn.. hadde blødninger i de 3 mnd sprøyta liksom skal sitte i. etter disse 3 mnd sluttet jeg helt å blø. har tatt regelmessige gravitester siden jeg ikke har noen mensen å se etter man fr jo eggløsning før mensen.. på mandag tok jeg en test og den viste positiv. dro til legevakta for å ta en til. ville vite helt sikkert før jeg sa noe. den var negaiv. tok en til dagen etterpå og den var negativ den også. veldig skuffet.. nå har jeg symptomer som mensen vondt i magen, trøtt.. ekstra utflod. hav betyr dette? Trenger hjelp... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241270-gravid-etter-p-spr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det kan hende at du enten er gravid, men at det er veldig tidlig ennå, og at HCG nivået ikke er høyt nok til å slå ut på tester, dersom du har drukket mye el. lign. Vent noen dager, og ta en ny test - helst på morgenurin (selv om dagens tester egentlig er så følsomme at de skal slå ut uansett). Har opplevd flere her inne på forumet som har fått positiv test hjemme, men negativ på legekontoret - men som likevel var gravide. Du kan ha hatt en "touch and go" - dvs at et befruktet egg har festet seg lenge nok til at kroppen har begynt å produsere HCG, men deretter sluppet - altså en ekstremt tidlig SA. I følge statistikkene er dette ikke uvanlig. Dermed kan kroppen ha produsert HCG nok til at det slår ut en dag, mens nivået er sunket under testbart nivå på de andre testene. De symptomene du beskriver, kan være svangerskapssymptomer, men de kan også ha andre årsaker. Jeg ville ventet to dager, for så å teste igjen. Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241270-gravid-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-1866902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla_s Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Det kan hende at du enten er gravid, men at det er veldig tidlig ennå, og at HCG nivået ikke er høyt nok til å slå ut på tester, dersom du har drukket mye el. lign. Vent noen dager, og ta en ny test - helst på morgenurin (selv om dagens tester egentlig er så følsomme at de skal slå ut uansett). Har opplevd flere her inne på forumet som har fått positiv test hjemme, men negativ på legekontoret - men som likevel var gravide. Du kan ha hatt en "touch and go" - dvs at et befruktet egg har festet seg lenge nok til at kroppen har begynt å produsere HCG, men deretter sluppet - altså en ekstremt tidlig SA. I følge statistikkene er dette ikke uvanlig. Dermed kan kroppen ha produsert HCG nok til at det slår ut en dag, mens nivået er sunket under testbart nivå på de andre testene. De symptomene du beskriver, kan være svangerskapssymptomer, men de kan også ha andre årsaker. Jeg ville ventet to dager, for så å teste igjen. Lykke til!!! Jeg tar eggløsningstester hver dag og de er alle negative. har hørt at de pleier å slå ut som positive hvis man er gravid men ikke alltid. jeg tok en slik digital CB, så nivået må jo ha vært ganske høyt siden de testene krever det. og neste dag igjen var akkurat den samme type test negativ. *Må si jeg ble veldig skuffet. Er søren ikke lett å være tålmodig når man så gjerne vil.. jeg skal ivertfall teste igjen når jeg har fått de jeg har bestilt. Hvis man har hatt en slik Tidlig SA burde man ikke få mensen etter det? eller ikke? Har liksom mistet litt troa på disse testene nå jeg. skal jo være 99,9 % sikre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241270-gravid-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-1866962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg tar eggløsningstester hver dag og de er alle negative. har hørt at de pleier å slå ut som positive hvis man er gravid men ikke alltid. jeg tok en slik digital CB, så nivået må jo ha vært ganske høyt siden de testene krever det. og neste dag igjen var akkurat den samme type test negativ. *Må si jeg ble veldig skuffet. Er søren ikke lett å være tålmodig når man så gjerne vil.. jeg skal ivertfall teste igjen når jeg har fått de jeg har bestilt. Hvis man har hatt en slik Tidlig SA burde man ikke få mensen etter det? eller ikke? Har liksom mistet litt troa på disse testene nå jeg. skal jo være 99,9 % sikre. Jeg ville kanskje kjøpt en vanlig clearblue , jeg. De stoler jeg på i alle fall. Det KAN jo hende at den første, positive testen var feil, hvem vet. Dersom du hadde en "touch and go" kan hormonene klusse til menssyklusen. Jeg krysser fingrene for deg, og håper at en ny test om et par dager viser ønsket resultat! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241270-gravid-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-1866967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.