Gå til innhold

Mensmurringer og smerter i korsryggen...

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 7+2 og har de siste dagene hatt stikninger nederst i magen lokalisert til begge sidene. Jeg har også hatt litt vondt i korsryggen. I dag har jeg mensmurringer og det føles som mensen kan komme hvert øyeblikk. Jeg har også murringer i bekkenet og litt nedover hoftene. Har ikke hatt blødning.

Jeg er kvalm om morgenen, fått større bryst og må spise annenhver time. Kvalmen har blitt litt bedre siste dagene. Var mye verre forrige uke.

Er det normalt å ha slike smerter? Er det vanlig at kvalmen forandrer seg fra dag til dag? Håper det ikke er noe galt!!

Veldig glad for svar!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241372-mensmurringer-og-smerter-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensmurringer er ganske vanlig tidlig i svangerskap, og som oftest er alt helt normalt. Noen ganger KAN imidlertid mensmurringer og korsryggsmerte være faretegn - spesielt dersom de er ledsaget av en blødning (større eller mindre).

Jeg synes at du skal fokusere på at dette er normalt, og at mange opplever dette i svangerskapet. Svangerskapstegn forøvrig (kvalme, ømme pupper etc) kan komme og gå, uten at det er noen fare forbundet med det.

Lykke til!

Som KaVa skriver - krampeliknende ryggsmerter KAN være et faresignal mht. spontanabort, men slett ikke så lenge du ikke blør. Mange kjenner jo også mensmurringene i ryggen, spesielt hvis de har litt ekstra mensverk en periode.

Alt det andre du beskriver er helt etter boka. Det er helt vanlig at symptomene kommer og går, og det er INGEN bevist sammenheng mellom styrken på svangerskapsplagene og fosterets tilstand.

Som KaVa skriver - krampeliknende ryggsmerter KAN være et faresignal mht. spontanabort, men slett ikke så lenge du ikke blør. Mange kjenner jo også mensmurringene i ryggen, spesielt hvis de har litt ekstra mensverk en periode.

Alt det andre du beskriver er helt etter boka. Det er helt vanlig at symptomene kommer og går, og det er INGEN bevist sammenheng mellom styrken på svangerskapsplagene og fosterets tilstand.

Takk for svar!

Så med andre ord, så lenge jeg ikke blør så kan jeg rekne meg at alt er i skjønneste orden?? Jeg burde vel blødd dersom noe har gått galt...?

Takk for svar!

Så med andre ord, så lenge jeg ikke blør så kan jeg rekne meg at alt er i skjønneste orden?? Jeg burde vel blødd dersom noe har gått galt...?

Det er vanlig å få blødninger dersom det går galt, ja. Det HENDER at fosteret ikke støtes ut selv om det dør, men dette er mye sjeldnere enn vanlig spontanabort.

Jeg synes du høres veldig gravid ut, etter beskrivelsen av symptomene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...