Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 34 år som er i et forhold med en jente på det fjerde året.

Forholdet er preget av bråe opp og nedturer. Problemet er at jeg har et hissig temperament.Dette har ført til kraftige konfrontasjoner av verbal karakter.Dette har igjen ført til kasting av div ting rund/mot hverandre.

Sinnet er ikke langvarig men kjæresten min sier hun er bekjymret for hva som kan skje og at hun ikke vet helt hvor hun har meg. Jeg er meget glad i jenta mi og motivert for å få til en forandring.

Hvem kan hjelpe meg/oss?

Fastlege? Psykolog? Hva er fremgansmetodene? Samtale? Terapi?

Hvordan går jeg frem for å få hjelp?

Hilsen Reven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241376-hissig-temperament-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Så bra at du er motivert for å gjøre noe med ditt hissige temperament.

I første omgang synes jeg du skal gå til fastlegen og be om en henvisning til psykolog eller psykiater. Eller du kan ringe direkte til privatpraktiserende psykologer/psykiatere. Bruk Gule sider i telefonkatalogen.

Det er gode behandlingsmuligheter for den som er motivert selv, slik du er.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241376-hissig-temperament-2/#findComment-1867699
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...