Gå til innhold

Gravid og forkjølet

Anbefalte innlegg

knotte1365380566

Hei.

Er veldig bekymret. Var i Sverige forrige helg,kom att søndag og mandag fekk eg vondt i halsen utviklet etterhvert litt hoste,nysing og tendens til litt hodepine, litt slim som har vert litt grønt på farge til tider. Har ikkje hatt feber så vidt eg veit, har ikkje målt kvar dag, men føler meg ganske så varm. Har fremdeles disse symptomene nå etter 5 dager. Er 6 uker gravid, er veldig bekymret for at dette kan ha skadet fosteret, er det en risiko for dette? Er forkjølelse/influensa farlig ved graviditet?

Har også et annet spørsmål, siden eg blei gravid har eg hatt ein brunlig utflod/blødning,varierer litt i mengde, ingen smerter, men kjenner av og til en litt rar følese i underlivet som et lite sug.Utfloden begynte ca 1 uke etter antatt befruktning. Er dette normalt, noe eg burde få sjekket opp? Takker for gode svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241414-gravid-og-forkj%C3%B8let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Tenk deg hvor mange gravide som er forkjølet i løpet av svangerskapet uten at det betyr noen ting for fosteret! Det sier vel mer enn noe annet at det ikke og det vil i det fleste tilfeller ikke bety noe, men det kan være lurt å få sjekket med ultralyd at fosteret utviker seg normalt. Ved 7 ukers svangerskap skal det være mulig å se hjerteaktivitet.

Lykke til videre med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...