Gå til innhold

abort eller ikke(langt...)

Anbefalte innlegg

Jeg var i nonenlunde samme situasjon....forholdet skrantet veldig.

Vi hadde 2 barn og jeg ble gravid med det tredje.

Jeg hadde store kvaler ang. hva jeg skulle velge. Han ønsket ikke abort, mente det var drap og ville garantert gå fra meg om jeg valgte abort.

Jeg kom så langt at jeg hadde fått time på sykehuset, men etter sterkt press fra min mann, gav jeg etter og det ble til at jeg beholdt barnet.

Og jeg angrer noe forferdelig!!

Da minsten var 3 mnd kom bruddet. Han hadde gått i fra meg for lenge siden sa han....men ville vente å se om det ble bedre. Men han hadde ikke løftet en finger for å gjøre noe selv.

I tillegg gikk han til rettsak for å få hovedomsorgen...midt i den mest sårbare tiden...jeg trodde jeg skulle dø av sorg.

Svangerskapet var knalltøft,

jeg følge meg veldig alene.

Jeg angrer noe forferdelig på at jeg ikke tok abort.

Er selvfølgelig veldig glad i alle barna mine, men å være enslig mor til 3 er knalltøft.

NÅ har han kuttet ut barna, så jeg har ikke avlastning og barna ingen far.

Jeg er konstant blakk, null fritid, ikke kan jeg jobbe ekstra heller og det er sjelden mulig å komme seg ut på egenhånd å treffe andre voksne.

Å møte en ny mann er tilnærmet umulig for meg nå...

Jeg ønsker jo ikke å leve alene resten av livet...

De aller fleste på min alder har også barn fra før og da er man plutselig oppe i 5-6 barn man skal ha plass til...og med de husprisene som er idag, er ikke det helt enkelt å få til.

Det er krevende å ha barn og hadde jeg visst hvor tøft det skulle bli, hadde jeg aldri valgt om igjen å få en tredjemann.

Du hadde nok hatt alle disse problemene selv om du bare hadde to... :-)

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

9

• jaime

5

• Sofline

5

• Qwerty2

4

Mest aktive i denne tråden

Og til senere vil jeg anbefale deg og lære deg litt om prevensjon. En voksen person skal ikke trenge å komme i en slik sitausjon, faktisk.

Men du skal selvsagt ikke tenke på deg selv her, men på barna dine, og de vil vel tape på at du får enda et barn ikke sant?

Og til senere vil jeg anbefale deg og lære deg litt om prevensjon. En voksen person skal ikke trenge å komme i en slik sitausjon, faktisk.

Men du skal selvsagt ikke tenke på deg selv her, men på barna dine, og de vil vel tape på at du får enda et barn ikke sant?

Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre.

Om han går i fra deg om dere får et barn til så er han vel ikke noe å samle på? Da er han mildt sagt en skikkelig drittsekk. Selv om han truer med noe sånnt så er det vel de færrste som gjør det.Han har da vært med på å lage dette barnet han også? En person med normale sjelsevner vil da vel elske sitt barn.

Han er sikkert bare frustrert og litt sjokkert nå men det kommer sikkert til å gå over.

Jeg synes du skal beholde barnet og skulle han være så dust at han da drar så vær da heller glad du er kvitt ham.

Enig med deg! Det er jo lettere for mannen å ta abort, enn for kvinnen, siden det er kvinnen som først kjenner barnet på kroppen mener jeg :)

Annonse

Gjest min mening her

Hei!

Takk for at dere kommer med viktige synspunkter rundt dette vanskelige valget jeg har.

De fleste punktene har allerede kvernet rundt i mitt hode.

Har litt på følelsen at "det blir slutt uansett",og at det riktige for mine 2 små barn er å ta abort.

Jeg får ha det i tankene når jeg ligger klar til "operasjon",kanskje det kan holde meg "oppe".

Jeg vil ikke ende opp som alenemor til 3,selv om min mann ikke er like kynisk som ett par andre eksempler her.HAn elsker barna sine og ville stilt opp for dem i den tiden han hadde hatt samvær.Han hadde heller ikke sett at jeg ville kommet i noen økonomisk krise.

Men for å "kanskje" sørge for at de to barna mine vil ha to foreldre som er glad i hverandre,så er vel kanskje abort det riktige valget,(selv om sjansen er tilstede for at jeg angrer,og skyver han bort fordi jeg føler det er hans feil)

Det blir vel feil uansett hva jeg gjør.

Vel...jeg har bedt min mann om å ringe gynokologen min i morgen for å bestille time til sjekk og forklare at jeg skal fjerne fosteret.

Det er det minste han kan gjøre...

Mvh

Jeg mener at du ikke skal ta abort.

Gjest stoiker

Du får bare mene hva du vil. At en person heller skulle ønske penger fremfor sitt eget barn er svært kynisk, helt forferdelig. Stakkars barnet.

Ønsker hun penger framfor barn? Nei, hun ønsker en økonomi til å ha barn.

Det er tøft å sitte alene med unger og ikke ha råd til å betale for bursdagsgaver så ungene kan gå i bursdager, bøye hodet når det blir snakk om skoleturer og klassekasser fordi man ikke har råd...

Med to i stedet for tre kan man raskere få sjansen til å ta en jobb til slik at man kan spe på økonomien, f.eks.

For å nevne noe.

Huff du høres helt egosentrisk ut. Blir helt uvel av innleggene dine. Menneskeverdet betyr tydligvis ikke noe for deg. Det blir siste ord fra meg i denne sak. Psykopater diskuterer jeg aldri med.

For å debattere i samme leie som deg: Du skulle nok blitt sugd ut med vakuum i første trimester selv. Nok av teh stoopid i verden fra før.

"Man vil aldri ANGRE på å ha fått et barn! Man elsker det jo uansett."

Selvfølgelig finnes det mennesker som har angret på at de har fått et barn selv om de elsker det når det først er født.

Det er så vanskelige følelser at det er ikke noe man snakker om til hvem som helst, men at de finnes er sikkert.

Takk for at du påpekte det...utrolig hvor tabu slikt er blant foreldre, som nærmest lynsjer hverandre hvis noen ymter noe om at det ikke var så gjevt med barn (eller antallet barn), allikevel...

Annonse

Så hvis man ikke vil ha noen fremtidige barn, er man ikke noe å samle på?

Når en ikke gidder å ta vare på barn som en allerede er laget, hvilket menneske er man egentlig da?

Spesielt så lenge en er for og en er mot abort - klarer en ikke å omstille seg selv, men KREVER at mor skal omstille seg istedenfor - nei, min mening er at en da ikke er mye å samle på. Sorry.

Når en ikke gidder å ta vare på barn som en allerede er laget, hvilket menneske er man egentlig da?

Spesielt så lenge en er for og en er mot abort - klarer en ikke å omstille seg selv, men KREVER at mor skal omstille seg istedenfor - nei, min mening er at en da ikke er mye å samle på. Sorry.

Jeg prøvde egentlig bare å klargjøre om du snakket om alt unnfangende fostre, eller alle teoretiske, fremtidige barn. Jeg er ikke enig i at man har noen forpliktelse til å elske/ønske et embryo/foster heller, men håpet du ikke mente at kun mennesker som er åpne for hypotetiske barn i fremtiden er noe å samle på. Om du skjønner.

Jeg prøvde egentlig bare å klargjøre om du snakket om alt unnfangende fostre, eller alle teoretiske, fremtidige barn. Jeg er ikke enig i at man har noen forpliktelse til å elske/ønske et embryo/foster heller, men håpet du ikke mente at kun mennesker som er åpne for hypotetiske barn i fremtiden er noe å samle på. Om du skjønner.

Sorry misforsto litt.

Jeg mente allerede unnfangede barn. Ønske om fremtidige barn ellers er da opp til personen selv -

men stikker du av fra "det du har gjort" mener jeg du ikke er noe å samle på.

Hvilket barn? Hun er noen få måneder på vei. Det er en liten klump.

Og hun skrev at dette ikke var en tråd for abortmotstandere, slik du nok er. (All respekt for ditt ståsted.)

Liten klump? Jeg var på ul i uke 9 da jeg var gravid og det var faktisk ikke bare en liten klump. I uke 12 var det et sprellende bittelite menneske der inne, hun var helt tydelig på skjermen og legen kunne til og med si med 90% sikkerhet at det var jente!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...