Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor trenger du oppskrift? Det er bare å koke sukker og bær lenge nok til at det blir stivt når det er kaldt. Solbær har mye pektin og blir lett stiv.

er usikker på hvor mye sukker jeg skal bruke. har og hørt at noen bruker vann i syltetøyet, det synes jeg hørtes så rart ut..

Lag gele, det er mye bedre!

Kok opp bæra, tilsett ca. 3 dl vann pr. kg bær. La det trekke til saften har rent ut av bæra og den ser litt vassen ut, tar ca. 15 min kanskje.

Mål opp saften og kok den 3-5 min. Ha i 800g sukker pr. liter saft og kok i 10-15 min _uten_ omrøring. Ha på rene glass eller andre beholdere og sett i kjøleskap når det har blitt kaldt. Skal _ikke_ fryses.

Jeg pleier å blande med rips og lage "solripsgele", blir kjempegodt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...