Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

jeg er en jente på 32 år som har hatt store problemer med mens og utflod etter at jeg fikk barn nr. 2 i oktober 2004. Jeg satte inn en hormonspiral, men den ga meg store hormonproblemer samt veldig uregelmessig mens. jeg hadde sterke smerter ved mens, og var sur, oppfarende og uten sexlyst i løpet av det året spiralen satt inne. Jeg tok den ut i februar i år, og hadde da et par måneder hvor alt var regelmessig og bra. Jeg startet etterhvert på mini-pillen jeg hadde brukt før jeg ble gravid, exlutona, og dette fungerte bra i 2. måneder. Så måtte jeg ha ny resept, og da fant vi ut at denne typen mini-piller hadde gått ut av produksjon. Jeg ble foreskrevet en annen, Conludag, og da startet problemene med uregelmessighet og liten sex-lyst igjen. Jeg sluttet med pillen i begynnelsen av juli. Midt i juli fikk jeg noen små brune, blødninger i ca en uke før mensen. Mensen kom, men etter den har jeg nesten hver dag hatt ganske mye brun utflod, ofte slimete med striper av blod. Jeg har fått en soppinfeksjon nå, etter varig fuktighet der nede, men den virker det som jeg kan få has på med canesten. Begynner nå å bli bekymret, både for egen helse og samlivet. Har skikkelig angst for å gå til gu etter grufulle fødselsoppleveleser. Noen gode råd?

Mvh Anki

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241661-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Brun utflod tyder på gammelt blod, det kan komme fra en lettblødende slimhinne på livmorhalsen, jeg synes du skal få sjekket det (slikt er godartet og ganske vanlig hos kvinner i fruktbar alder). Du bør også få tatt en celleprøve. Fortell legen om din angst for underlivsundersøkelse så han/hun kan være ekstra forsiktig. Med hensyn til videre prevensjon, så ser det ut som du ikke tåler hormoner særlig godt, hva med en vanlig kobber-spiral? Eller prevensjons-ring som gir mindre hormontilførsel?

Få ev henvisning til en gynekolog som kan undersøke deg grundig og gi deg gode råd.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241661-utflod/#findComment-1870653
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...