Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke helt om jeg skulle spørre her eller på graviditet.

Jeg er i 10. uke i mitt tredje svangerskap. Til nå har det vært tøft pga mye engstelse. Det står så mye om hva man må holde seg unna fordi barnet kan utvikle seg feil. Ble hekta f.eks da det sto at man skulle holde seg unna ugressmiddel (bernimagen.com). Dagen etter er det jo typisk noen i gården vi bor i, som hadde fått i oppdrag å sprøyte ugressmiddel utenfor her jeg bor, for å ta knekken på ugresset mellom hellene.

I tillegg skal de til med veiarbeid utenfor hos meg og legge asfalt. Jeg ser til å med en dunk med Roundup (ugressmiddel) stående litt lenger unna, så de skal tydeligvis gå til angrep på ugresset langs kantene ved gården jeg bor i også. (jeg bor i første etg).

Jeg vet også at man skal holde seg unna maling. Nå er det visst bestemt at gården vår skal pusses opp utvendig og i fellesgangene. Jeg bor i en trekkfull gård, så det vil si at det helt sikkert vil sive malingslukt inn.

Jeg er rett og slett superbekymra og klarer ikke slappe av. Hvordan bør jeg forholde meg til dette?

Jeg sendte en mail til malerfirmaet som sa jeg måtte ta det opp med en lege. Tror du det er så ille at jeg egentlig ikke burde bodd her akkurat når de driver på med dette? Man vet jo et verken vann- eller oljebasertmaling er bra. Er jo vanskelig bo noen andre steder i perioden også, en måned,fordi jeg må jo være her hjemme med mine to barn.

Jeg er rett og slett livredd for at barnet i magen skal få misdannelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241695-til-mette-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...