Gå til innhold

Manglende symptomer

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid79

Jeg er nå 8+1. Jeg har i 3 veker nå vært veldig kvalm, svimmel og hatt ømme bryster. Men i det siste har jeg liksom blitt mye bedre. Bare litt kvalm og morgenen og når jeg er sulten, men ikke på den måten jeg var tidligere. Brystene er heller ikke så ømme som de var, selv om de forsatt er litt større enn de var før jeg ble gravid.

Kan jeg har hatt en abort? Har lest at det er noe som heter MA der en ikke merker at fosteret dør. Det hadde vært helt forferdelig dersom det er dette som har skjedd... Eller er det helt normalt at symptom kommer og går fra dag til dag og uke til uke?? Burde jeg kanskje gått til legen?

Jeg har ikke hatt noen smerter eller blødninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241739-manglende-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at ca de 3 første mnd'ene er mange dårlige for så å bli friske og opplagte fra 3 mnd til 6 mnd uti svangerskapet. Men 3 mnd (12uker) er bare et gjennomsnitt, så om du føler deg friskere nå betyr absolutt ikke at fosteret er dødt. Tvert imot, det betyr bare at du er heldig som kan gå gjennom graviditeten med lite plager fremover. Det er egentlig sjelden at fosteret bare dør. Så jeg syns bare du skal ta det helt ed ro, kose deg. Og det går bra for de aller fleste gravide, husk det, for det er fakta! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241739-manglende-symptomer/#findComment-1871471
Del på andre sider

Det er helt normalt at symptomene kommer og går. De kan f.eks. variere med hva / hvor mye / hvor ofte du spiser, med dagsformen, nattesøvnen eller stressnivået ditt. De kan også variere uten at du forstår hvorfor.

Det er ingen sammenheng mellom styrken i svangerskapsplagene og fosterets tilstand. Det er bare en utbredt myte.

Det er riktignok en liten statistisk overvekt av mislykkede svangerskap blant de gravide som ikke har noen symptomer i det hele tatt. Men det har jo du. Det er ikke sånn at kvalme er et "bedre" symptom enn f.eks. ømme bryster og hyppig vannlating.

Spontanabort, der den gravide får blødninger og fosteret støtes ut, er dessverre svært vanlig. Missed abortion, der fosteret dør uten at den gravide merker noe, er sjeldnere.

Forsøk å nyte at formen er OK. Du kan ennå rekke å få massevis av plager :-|

Jeg har selv hatt tre førstetrimestre helt uten kvalme og med relativt svake andre symptomer, og jeg har to barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241739-manglende-symptomer/#findComment-1874171
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...