Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen dager siden hadde jeg utskraping etter konstatert Blighted Ovum i uke 10. Jeg føler meg i fin form både fysisk og psykisk og vi ønsker å prøve å bli gravid igjen så snart som mulig. Har hørt at man bør vente til man har hatt en menstruasjon før man prøver igjen pga at kroppen trenger å bli klar for det. Men er det noen farer ved å bli gravid uten å ha hatt menstruasjon først? Altså bør vi bruke prevansjon frem til da? (jeg har vært gravid tre ganger og alle gangene på første forsøk så jeg blir lett gravid)

Takknemlig for svar.

Jessica

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241765-etter-utskraping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Tanken bak rådet med å vente til etter en menstruasjon er at da er livmorslimhinnen kommet i orden etter at man har skrapt og herjet. Man kunne tenke seg at egget fester seg på en ugunstig plass hvis det er et sår i livmoren. Det er imidlertid ren teori, det er ikke vitenskapelig bevist. Så det er opp til deg selv å bestemme. Heldigvis ser det ut til at du lett blir gravid, så lykke til med neste forsøk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241765-etter-utskraping/#findComment-1874077
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...