Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min stedatter er visst blitt gravid, og vi lurer litt på hvor langt hun er på vei/når tid hun ble gravid.

Hun var innlagt på sykehus rundt 15 Mars for magesmerter. Der tok de graviditetstest, en urinprøve midt på dagen som var positiv, en neste morgen som var bare svakt positiv, også en blodprøve som var negativ.

Hun fikk mensen 22 Januar, også har hun hatt den en eller annen gang i Februar men husker ikke datoen. Etter det så har hun ikke hatt mensen.

Idag var hun hos lege og tok en ny test, som var positiv.

Har hun da mest sannsynlig blitt gravid rett før sykehusinnleggelsen, all den tid det var noen positive tester der...og siden hun ikke hadde mensen i Mars?

Mulig innlegget ble litt rotete, men vi er litt sjokkerte her ennå. Jenta er bare 16, og abort vil hun ikke ta...og hun har hatt minst 3 forskjellige sexpartnere i perioden Februar-April!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24183-n%C3%A5r-ble-hun-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner at dette er en kinkig situasjon, og at dette er noe som hun ikke kan stå alene i. Det er viktig at en 16-åring har et godt og solid nettverk rundt seg når hun blir gravid. Det er klart man må støtte jenta i hennes avgjørelse om å ikke ta abort, men man må også sørge for at hun er klar over hva hun går til. Helsesøster kan være en stor kapasitet her. Nok om det.

Jeg er litt usikker i forhold til når hun kan ha blitt gravid. På sykehuset tok de to gravitester av urin og en blodprøve. Jeg synes det er merkelig at hun ikke testet positivt på blodprøven. Disse er vanligvis veldig sikre. Jeg vil anbefale dere å høre med sykehuset om hva de konkluderte med. Både urinprøven og blodprøven er ute etter å finne hCG, en svangerskapshormon. Hvis det ikke finnes spor av dette i blodet, kan hun ikke ha vært gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...