tillybitts Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Tusen takk for svar. Og jeg beklager å ikke ha vært klar nok i opplysningene - det var ETTER tatt ultralyd legen beregnet ca-vekt. Det var fint å få aksept på at jeg er litt redd - vi har allerede ett babydødsfall bak oss, og vil ikke ha fler om det kan unngås. Man vil ha meg inn på sykehus etter 28 uker,- og jeg må reise langt,- til Oslo.Jeg har heldigvis mannen med meg da, han har tatt fri for å være der hele tida. Han er tannlege og vet litt for mye, som han sier, så han har like mye nerver som jeg har.Kan min relativt høye alder(43 år) skape ekstra problemer for babyen, tro, oppi dette ? Alt går bedre med barnet og meg i dette svangerskapet enn noengang før,- det er mitt totalt 7.Men jeg er jo "gammel" da..og graviditeten var langtfra planlagt,- jeg trodde overgangsalderen begynte å spøke med meg.. Fire sp,aborter og en tidlig fødsel, samt en datter som nå er 20 år gammel.Med gutten vi mistet etter 7 mnd, var årsaken placentaruptur,- og derfor mener altså legen at det er bedre å ta sectio etter 32 uker. Men nå forandra til ca uke 30,Jeg skal til Rikshospitalet, og etter hva jeg har forstått at det er hensynet til babyen som gjør at jeg skal akkurat dit. Passer dette med det du mente mde problemstillingen som var mer logisk ? Forøvrig takk fordi dere gidder å ta dere tid til å ha en tjeneste som denne - dere har hjulpet meg noe helt utrolig. Tusen takk! Masse hilsen fra Tillybitts 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24184-trine-endsj%C3%B8-650-gr-baby-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Ja, nå var det mer forståelig for meg hva som er på ferde. Det er ingen lett situasjon dere er opp i, og jeg skulle virkelig ønske at dere får den informasjon dere trenger, samt både forståelse og empati for hva dere allerede har hatt av påkjenninger. Jeg har selv jobbet på Rikshospitalet og vet at dere der får det ypperste av ekspertise til å ta seg av både deg og barnet. Selv om barnet skulle komme til verden i uke 31, skal du ikke se så mørkt på det. De aller fleste som blir født så tidlig, klarer seg. Det avgjørende er hvor syk man er i tillegg. Hvis barnet ikke har fått alvorlig tilleggskomplikasjoner p.g.a. din diabetes, er det overveldende sansynlig at dette går veldig bra. Jeg vet jo ikke hvordan de vurderer situasjonen til barnet per i dag, men jeg regner med at den kanskje ikke er så bra siden de vil forløse den så tidlig. Den medisinske behandlingen av barnet kan ikke jeg uttale meg om, men jeg synes det er på sin plass at dere snart får kontakt med noen som kan informere dere skikkelig. Det går f.eks. an å kontakte Rikshospitalet selv, f.eks. ved å skrive et brev med alle de spørsmål dere måtte ha. Det er greit å vite litt før dere kommer dit. Man vet at det å være tildels forberedt på å få et prematurt barn, hjelper en del. Her kommer kunnskaper inn. Når man står midt oppi det hele, er det litt begrenset hvor mye informasjon som går inn. Ammetåken er også et fenomen man må ta i betraktning. Det går evt. an å be biblioteket (i nærheten der dere bor) om å finne en passende bok for dere. Slikt kan bestilles fra sentralt hold. Pass på at det er en bok av nyere dato. Det skjer så mye på området hele tiden, og det som syntes umulig for 10 år siden, er i dag ganske grei skuring. Når det gjelder din høye alder, synes jeg ikke du skal tenke så mye på det. Du har allerede komplikasjoner, som kanskje har noe med alderen å gjøre, - kanskje ikke. Du kan, som du vet, ikke gjøre noe med det nå. Jeg ønsker deg lykke til i tiden som kommer. Kom gjerne tilbake med flere henvendelser. Vi føler med dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24184-trine-endsj%C3%B8-650-gr-baby-2/#findComment-101595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.