Gå til innhold

Forventninger til et forhold med barn fra før?

Anbefalte innlegg

Gjest pesimisten

Jeg har full forståelse for tankegangen, da jeg er i samme situasjon selv. Jeg vil bare påpeke at en voksen og ansvarlig mann også vil ta hensyn til deg i økonomiske spørsmål. Krangel om økonomi er den største grunnen til at par går fra hverandre og dersom han ønsker et forhold med deg som barna hans også kan være glade for, må dere finne ut av dette. Det er han du burde snakke med om denne saken. Det er ekstremt viktig for ungene hans at dere har et ryddig forhold i alle henseende allerede før de er involverte i noe som helst. Dessuten er det faktisk slik at både du og han må være forberedt på å svelge noen kameler. Ungene skal komme først, men de vil ikke ha det bra dersom ikke dere har det bra sammen.

Hilsen Stemor på 3. året uten økonomiske krangler.

Så godt å lese at noen forstår problemstillingen fra min side. Jeg er klar over at å leve med en mann med barn fra før er noe helt annet enn å finne en som ikke har barn. Det at man sørger for barnas ve og vel er selvsagt viktig, men jeg tror at det er like viktig at man prøver å skape et hjem som alle har det bra i. Alle parter må gi noe og ikke bare den nye kona som skal føye seg etter slik det er. Det store spørsmålet er om det er plass til en ny i et slit forhold. Hos dere ser det ut til å ha godt bra, selvom alle må svelge noen kameler, bare det ikke er den ene parten som må svelge kameler.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

6

• mumitrollet

5

• MsSophie

4

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Nei, for all del, de barna han har fra før kommer ikke til å lide noe nød selv om far får flere barn. Det er ikke slik at det vil gå på stumpene løs om han betaler det han skal i bidrag. Ut fra det han tjener som er langt over det som en vanlig arbeider har, kommer barnas mor til å få et godt bidrag likevel. Med andre ord, far har en høy bidragsevne, men ikke nødvendig å overdrive for det.

OK, da misforstod jeg litt.

Nei, for all del, de barna han har fra før kommer ikke til å lide noe nød selv om far får flere barn. Det er ikke slik at det vil gå på stumpene løs om han betaler det han skal i bidrag. Ut fra det han tjener som er langt over det som en vanlig arbeider har, kommer barnas mor til å få et godt bidrag likevel. Med andre ord, far har en høy bidragsevne, men ikke nødvendig å overdrive for det.

Hva er å "overdrive"? Når han tjener mye penger, er det da ikke naturlig at hans barn får mer enn minstesatser barnebidrag?

Gjest pesimisten

Hva er å "overdrive"? Når han tjener mye penger, er det da ikke naturlig at hans barn får mer enn minstesatser barnebidrag?

Selvfølgelig kommer han til betale mye mer enn minstebidraget selvom han går ned til trygdekontoretssatser.

Selvfølgelig kommer han til betale mye mer enn minstebidraget selvom han går ned til trygdekontoretssatser.

Minstesats= det minsta han MÅ betale (dvs trygdekontorets satser). Når han tjener så godt er det vel rett og rimelig at han bidrar mer enn han "må".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...