Gå til innhold

Spm om operasjon + Diane

Anbefalte innlegg

Gjest diviine

Jeg forstår at 30-åringer som har fått et par barn ser litt "krøllete" ut nedentil, men jeg er bare 20 år, og de indre kjønnsleppene er blitt skikkelig lange og "krøllete". To "flipper" som er spesielt lange, og henger 2-3 cm! Det er ikke bare stygt, men også ubehagelig og til tider direkte vondt. (Å sitte, ha sex, drive ridning og sykling) De var jo helt fine for noen år siden. For mye sex, eller er dette noe som skjer med "alle"? Føler meg som en 50-åring... Vil trygdekontoret dekke (helt/delvis) operasjon?

Ang. Diane, så lurer jeg på om jeg "burde" gå på dem? Jeg var ikke plaget med uren hud i utgangspunktet, men da jeg prøvde Trionetta fikk jeg masse uren hud. Derfor satte legen min meg rett på Diane. Så mener jeg å høre at Diane bare er ment som "behandling" i max 3-6 mnd, ikke som fast p-pille over mange år??

Håper du kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24198-spm-om-operasjon-diane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er varierte meninger operasjon på indre kjønnslepper som hos mange kvinner henger nedenfor de større. Det har ikke noe med sex å gjøre. Noen leger i det 'offentlige' er villige til å operere, andre mener det er kosmetikk som hører til plastikk-kirurgi. Du får snakke med legen om det.

Du kan bruke Diane som andre p-piller over mange år, i tillegg til prevensjon har de effekt mot uren hud.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24198-spm-om-operasjon-diane/#findComment-102054
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...