Gå til innhold

Å glemme fortid...eller noe sånt

Gjest Er kanskje ikke så mye å gjøre med det..?

Anbefalte innlegg

Gjest Er kanskje ikke så mye å gjøre med det..?

For noen måneder siden traff jeg min kjæreste, en mann som jeg har blitt utrolig glad i, og etterhvert lært å kjenne godt. Vi har bare ett "problem"; Det viser seg at jeg har vært litt mer løssluppen i mine yngre dager, og han takler dette veldig dårlig.

Han er litt gammeldags (og det innrømmer han selv også), og mener at så sant det er mulig så skal man ha kun en partner livet ut.. (joda, fin tanke men..)

Han har (heldigvis) hatt et par kjærester før meg, så han er ikke helt "ren" sjøl heller da.. Men jeg har da hatt flere forhold, blant annet et par one nights stands også.

Dette er noe som plager han EKSTREMT mye, og jeg vet han tenker på det nesten hver dag vi er sammen. Og dermed plager det jo meg igjen...føler meg litt "horete"... Selv om jeg ikke synes jeg har gjort noe galt, bare eksperimentert litt.

Han lurer nok veldig på nøyaktig hva jeg har gjort, og hvor mange det gjelder, men er redd for svarene han får.. jeg mener kanskje at det er bedre å ikke snakke om dette, å la fortid være fortid, men samtidig så sliter han fælt med å få det ut av verden..

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241998-%C3%A5-glemme-fortideller-noe-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal fortelle nøyaktig hva du har gjort eller hvor mange det gjelder. Det kommer bare til å gjøre vondt verre, og han kommer til å bli enda mer plaget av din fortid.

I tillegg kan ting du sier i et fortrolig øyeblikk bli brukt mot deg senere når han er sur på deg (jeg snakker av erfaring), så det kan være lurt å ikke si så mye.

Egentlig er det jo han som har et problem og ikke du. Du er ikke "horete" selv om du har eksperimentert litt og hatt noen kjærester.

Han må enten la fortid være fortid og slutte å mase om det (han har tross alt ikke noe med det), eller han må dumpe deg til fordel for en jomfru.

Gjest Er kanskje ikke så mye å gjøre med det...?

Jeg synes ikke du skal fortelle nøyaktig hva du har gjort eller hvor mange det gjelder. Det kommer bare til å gjøre vondt verre, og han kommer til å bli enda mer plaget av din fortid.

I tillegg kan ting du sier i et fortrolig øyeblikk bli brukt mot deg senere når han er sur på deg (jeg snakker av erfaring), så det kan være lurt å ikke si så mye.

Egentlig er det jo han som har et problem og ikke du. Du er ikke "horete" selv om du har eksperimentert litt og hatt noen kjærester.

Han må enten la fortid være fortid og slutte å mase om det (han har tross alt ikke noe med det), eller han må dumpe deg til fordel for en jomfru.

Neida, skal ikke si noe han ikke spør om hvertfall, men er det ikke litt merkelig at han skal ha så store problemer med dette i det hele tatt? Jeg skjønner det hvertfall ikke helt, men håper jo det kan funke likevel....

Tror vel egentlig ikke det er så mye du kan gjøre med noe sånt. Det er hans problem, og det er han som må få ut huet. Det kan nok være problematisk, men du har ikke gjort noe galt, og han er nødt til å akseptere deg med hele "pakken".

".........................................."

Gjest Elextra

Jeg ser ingen fordeler med å vite alt om hverandres fortid. Det skaper bare grobunn for spekulasjoner.

Han bør forsone seg med fortiden din, uten å kjenne detaljene, og tenke på at alle erfaringene dine har bidratt til at du er den du er i dag.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg ser ingen fordeler med å vite alt om hverandres fortid. Det skaper bare grobunn for spekulasjoner.

Han bør forsone seg med fortiden din, uten å kjenne detaljene, og tenke på at alle erfaringene dine har bidratt til at du er den du er i dag.

Neida, skal ikke si noe han ikke spør om hvertfall, men er det ikke litt merkelig at han skal ha så store problemer med dette i det hele tatt? Jeg skjønner det hvertfall ikke helt, men håper jo det kan funke likevel....

Jo, det er litt merkelig at han har problemer med dette.

Men vi mennesker er ikke alltid rasjonelle.

Kjæresten din har to alternativer: Enten må han slutte å gnu og gremmes over din fortid, eller så får han ta konsekvensen av sin frustrasjon og droppe hele forholdet.

Du har ikke annet å gjøre enn å si til ham at om han velger deg, velger han hele deg - med fortid og alt. Du er summen av hva du har opplevd.

Han burde konsentrere mindre om at han ikke var din første, og heller bruke energien sin på å bli din siste. ;o)

Når det er sagt, er det kanskje ikke alltid et sjakktrekk å dele alt av tidligere opplevelser. Men for meg er det greit: jeg hadde ikke orket å leve sammen med en mann som ikke aksepterte at jeg hadde et liv før jeg traff ham.

Det jeg ikke skjønner er hvorfgor folk skal fortelle alt om fortiden. Fortid er jo fortid og ingen ting man kan gjøre noe med. I tillegg skjedde dette lenge før han kom inn i bildet. Så hvorfor fortelle slike ting til nye partnere. Synes det er dumt av dem å spørre også om man ikke tåler sannheten.

Han har jo et enkelt valg. Kunne leve med det eller gjør det slutt.

Jeg hadde vært utrolig skeptisk til denne mannen. Men det er min mening og det hjelper sikkert ikke deg.

Dere får sette dere ned og snakke sammen om dette. _Ikke_ gi han detaljer, det har han ingenting med og det kan du være klar på. Men finn ut nøyaktig hva som plager han. Kanskje han føler seg som et nummer i rekken? Da kan du forklare hvorfor han ikke er det. Kanskje han trenger å høre ditt syn på sex? At man kan ha forskjellige grunner for sex og at med han så er det et uttrykk for kjærlighet.

Lykke til.

Annonse

Noen forhold og et par ONS er ikke å være løssluppen.

Jeg er ikke enig i alle de her som svarer at fortiden ikke skal ha noe å bety. Og det mener de ikke heller når det gjelder andre ting. Dobbeltmoral kaller en dette.

Hadde du faktisk vært løssluppen (snakker da om MANGE sexpartnere, hundrevis av ONS e.l.) så hadde jeg også vært bekymret. Men det er jo ikke tilfelle her.

Han var jo ikke jomfru selv heller. Det er dobbeltmoral det.

Personlig ser jeg ikke noe problem i å snakke en ens fortid. For jeg bryr meg lite om hennes fortid. Hvem og hva er lite interessant for min del.

Men kjæresten din virker ikke helt god og han vil garantert flippe helt ut dersom du forteller noe.

Det er han som har et problem og klarer han ikke å gjøre noe med det selv bør han oppsøke profesjonell hjelp. Ellers har ikke dette forholdet en sjanse.

Fysj å fysj, høres både sjalu og eiertrang-syk ut denne mannen din.

Vel, glad ikke min samboer gjennom mange år bryr seg om hva jeg har gjort i min pure ungdom. Da hadde jeg ligget tynt an, eller dvs. skulle han brydd seg om det så hadde han faktisk ikke fortjent meg!

Nei, han tar meg for det jeg er i dag, og mindre sjarmerende stunt har vi nå hatt begge to, FØR vi traff hverandre. Og faktisk så er jeg ikke redd for å fortelle ham ting heller, det har hendt mang en gang vi har komt opp i situasjoner der jeg har røpet med vilje ting jeg har gjort.

Og vi har ledd av hverandres fortid flere ganger, og det er ganske godt å ha den fortroligheten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...