Eos1365381011 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei, jeg har blitt sammen mannen jeg vil bli gammel med, han er det vakreste jeg vet...vi er begge voksne og har våre forhold bak oss, men vi har også et positivt syn på livet...begge er vi like av natur og har mye de samme interessene og verdiene. Vi har også en ganske lik oppvekst, noe som har preget ham mer enn meg...jeg ble sexuelt misbrukt som barn og det har nok vært med å forme meg som person, men jeg har kommet langt i livet og mener jeg har det veldig bra med megselv...han har også opplevd noe av dette i barndommen, men har nok større mén av det enn jeg, følelsesmessig og det viser seg slik...nærhet og sex var noe han ikke ville ha med meg i begynnelsen (for meg var det helt greit, for jeg trenger tid til å bygge et trygghets forhold til en ny partner både individuelt og sexuelt)...han sier at han erfaringmessig har opplevd at han mistet den han var glad i og hadde sex med, selv om han vet at det ikke stemmer helt med realiteten, men det er det som skjer...og har skjedd i alle hans tidligere forhold, sexlysten er derfor lav og blir etterhvert helt fraværende....men å ha sex med noen han ikke har følelser for er helt greit for ham, da kan faktisk lysten være stor...jeg syns dette er en litt vanskelig del av forholdet vårt...selv om vi har elsket med hverandre og syns det var en vakker opplevelse, som han tok initiativet til...så kan jeg ikke la være og lure på om han har begynt å bygge den følelsesmessige muren sin mot meg... Hva kan vi gjøre for å ta livet av disse følelsesmessige demonene hans? Han er en fantastisk mann som gjerne snakker åpent om og vil gjøre noe med dette for at vi skal få det bra sammen... Eos 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242098-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det virker som om han skiller distinkt mellom nærhet og kjærlighet – og sex. Overgrep kan føre til mange reaksjoner i forhold til sex senere i livet. En reaksjon kan være redsel for nærhet. Mange har også en dårlig kobling mellom den tryggheten og nærheten et fast forhold gir og spenning som også er en vikitg ingrediens i sexlivet. Noen er uansett avhengige av den ekstra spenningen som et nytt forhold gir, for å få til å ha sex og har av den grunn problemer med å ha sex med en nær og trygg partner. Det er mulig det er sammensatte årsaker, kanskje også overgrepsbakgrunnen hans, som er årsaken til hans tilbaketrening og det du beskriver som å bygge mur – og manglende initiativ til å ha sex med deg. Men det er da usigelig trist, særlig om den mentale nærheten er der og sexen dere har hatt er god. Det er vanskelig å gi noen konkrete råd til dere, siden jeg ikke har hørt hans versjon, men prøv å kose mye med hverandre og se om han kan vekkes gjennom fysiske kjærtegn for så kanskje å gå videre med sexen, slik at det ikke bare blir den uforpliktende råe sexen som tenner ham, men at han lærer at også den vare sexen kan gi lyst og tilfredstillelse. Legg samtidig vekk krav og forventninger om at kjærtegnene nødvendigvis skal føre til samleie. Prøv å analysere hans tenningsmønster og forsterk de handlingene og sanseopplevelsene dere har felles. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242098-sexlyst/#findComment-1882420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.