Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå gravid for første gang, er 5+4. Jeg er så plaget med stiv nakke og hodepine, er det farlig visst jeg tar en Paracet for at det skal gi seg litt? Viss det er skadelig for fosteret, så gjør jeg det ikke, men visst noen andre med erfaringer her vil dele de med meg så blir jeg kjempeglad! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242166-graviditet-og-paracet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest paracet er ok

Det er ikke farlig.

Jeg hadde såkalt "stresshodepine" siste tremester av svangerskapet. Jeg fikk beskjed om at jeg (hvis jeg absolutt MÅTTE) kunne ta inntil 8 stk. Paracet iløpet av et døgn. Heldigvis trang jeg ikke så mange da, men somsagt jeg kunne hvis jeg måtte.

Det er Ibux du ikke må bruke i det siste tremesteret.

Gjest Lissi25

Paracetamol er OK under svangerskapet (og under amming). Les pakningsvedlegget hvis du vil ha bekreftelse. Men jeg ville vært forsiktig med doseringen. Tablettene kan hete Pinex, Paracet, Pamol. Du bør IKKE ta Dispril, Naproxen, Ibux.

Det visste ikke jeg. Blir så forvirra når jeg leser så mye motstridende ting om alle mulige tema. Så da er det greit med en tablett paracet hvis jeg føler meg helt jævlig på jobb fks? Er 7+1 idag og har heldigvis vært lite kvalm, men har hatt mye hodepine

Jeg hadde ikke spist en pille. De forandrer stadig mening om dette. Men de to eldste kunne jeg spise noen ting, med minstemann kunne jeg spise noe annet. Resultatet var uansett at jeg stoppet med alle pillene, alle tre gangene.

Tror jeg spiste to Paralgin Forte med minstemann og to slurker med Cosylan med dattera mi. Da stoppet hun å sparke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...