Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Da jeg var på UL så fikk jeg vite termin samt at hun skrev på skjemaet hvilken uke + dag jeg var i. I ettertid ser jeg at dette ikke stemmer overens. I følge uken så har jeg termin 8 dager tidligere.

Når de måler ungens hodeomkrets, lårbenlengde etc, hva er det de da beregner ? Hvor mange uker fosteret er ?

I så fall kan jeg ha fått oppgitt feil termin ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24218-ul-og-beregning-av-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når de måler hodeomkrets, mageomkrets og lårbein, er det for å se hvor gammelt fosteret ser ut til å være, altså hvor mange uker du har kommet på vei i svangerskapet. Det er ikke så greit for å meg å se hvor problemet ligger. Det kan tenkes at du ikke tenker helt i samme bane som vedkommende som tok ultralyden gjorde, da antallet uker ble skrevet. Telling av uker kan virke litt klønete, for man tar jo utgangspunkt i fullførte uker, ikke hvilken uke man er i. Stol på den terminen som er skrevet ned, inntil videre. Spør deretter neste gang du er på kontroll om hva legen/jordmoren din tenker om termindato.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...