Gå til innhold

Hvordan organiserer dere papirene deres...??


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt av betalte regninger og kvitteringene fra trygdekontoret og sånt havner i en haig og når det ikke er mulig å få mer inn i hylla tar jeg en raptus og får satt det inn i permene de skal inn i. :o) Det hender da at jeg finner lønnsslipper fra 8 mnd tilbake og sånt...

Gjest Kitty Cat 82

Alt av betalte regninger og kvitteringene fra trygdekontoret og sånt havner i en haig og når det ikke er mulig å få mer inn i hylla tar jeg en raptus og får satt det inn i permene de skal inn i. :o) Det hender da at jeg finner lønnsslipper fra 8 mnd tilbake og sånt...

Godt jeg ikke er alene om et slikt system!

Jeg finner jo alltid det jeg trenger likevel! (det ligger jo i den hylla!)

Det blir fort kaos, ja, særlig siden vi har ikke noen hylle, skjenk e.l som passer til å legge det på.

Reklame rett i papirgjennvinngskurven samme med leste aviser. Ubetalte regninger i en plastlomme som ligger på kjøkkenet. Betalte regninger ("kvitteringer") legges i en plastlomme i en skuff ved PC-bordet, kastes etter 1-2 år. Ellers har jeg et sånt lite "hjemmearkiv" som ser ut som et trekkspill, bruker dette til det viktigste.

regninger går rett i veska og betales via nettbank dagen etter på jobben, og så rett i permen som jeg har stående på jobben.(har 10 min til jobben så hvsi jeg trenger noe så er det ikke lange turen,ikke vært nødvendig enda). Aviser går i posen for gjenvinning dagen etter at de har lest. mannen min fører et "legge på stolen system" og rydder altfor sjelden,,,,til mors irritasjon ;-)). Reklame har vi sagt NEI til på postkassen - går glipp av noen tilbud på den måten, men mye mindre rot

Annonse

Jeg har blitt skikkelig flink å putter alt ubrukelig papir (leste aviser, konvolutter, reklame o.a) i papir kassa. Ubetalte regninger i en hylle (i sånne post hyller), kontoutskrifter og annet i en hylle, post til mannen i en hylle , barnas post i en annen, betalte regninger i en perm og annet viktig i en perm. Alt som angår barna av viktig info ligger i sånne tidskrift kassetter en til hver med navn på.

Dette systemet er nylig satt i verk, så vi får se hvordan det går etterhvert. Akkurat nå har jeg store ambisjoner om at dette skal funke. For egentlig er jeg et stort rotehue...

Denne tråden passer meg bra for har selv hatt en to dagers sortering i mine papirer.- Uff, det er ett evig rot.

Vel, vi har en sånn treetasjers hylle som vi setter i ett lukket skap vi har på stuen. Øverst er til alles og alle papier som ikke er studert så nøye eller ikke åpnet etc. Så har jeg og samboer hver vår hylle til gjennomgått papir, brev osv. Så tar jeg da sånne raider som i dag og i går, da alt blir sortert, kastet, satt inn i perm eller i en slik koffert med lommer for hver ting etc. Fungerer faktisk for oss, skulle bare tatt den siste delen litt oftere.

Sånn - da må jeg sette meg ned å lese hvordan dere andre gjør det. Tips er alltid flott:)

Alt av betalte regninger og kvitteringene fra trygdekontoret og sånt havner i en haig og når det ikke er mulig å få mer inn i hylla tar jeg en raptus og får satt det inn i permene de skal inn i. :o) Det hender da at jeg finner lønnsslipper fra 8 mnd tilbake og sånt...

Det hørtes ut som mitt system...

På kjøkkenet har vi to "postkasser" En til meg og en til gubben. Post som jeg har lest, som kan være av interesse for han, samt brev til han, legger jeg i hans kasse. Visa-versa. Regninger er det jeg som betaler, så de legges til meg- disse legges i en egen lomme i arkivskapet når de er betalt i nettbanken. Viktige papirer har også egne lommer i det arkivet (på kontoret) Reklame og aviser legges i aviskurven i stua- fritt frem å lese før den tømmes (litt for sjeldent)

Gjest girasol

Jeg har blitt skikkelig flink å putter alt ubrukelig papir (leste aviser, konvolutter, reklame o.a) i papir kassa. Ubetalte regninger i en hylle (i sånne post hyller), kontoutskrifter og annet i en hylle, post til mannen i en hylle , barnas post i en annen, betalte regninger i en perm og annet viktig i en perm. Alt som angår barna av viktig info ligger i sånne tidskrift kassetter en til hver med navn på.

Dette systemet er nylig satt i verk, så vi får se hvordan det går etterhvert. Akkurat nå har jeg store ambisjoner om at dette skal funke. For egentlig er jeg et stort rotehue...

Det med hyller høres veldig lurt ut! Jeg husker onkelen og tanta mi og deres 8 barn hadde en lang hylle på kjøkkenet, med post til hver enkelt :) Den kom jeg i hu nå, og tror jeg skal ordne oss en tilsvarende hylle, og den skal stå på kjøkkenet!

All post blir gjennomgått hver dag..

Reklame og leste aviser kastes i søppla for papir hver dag..

Regninger legges i en kassett på kontoret ved siden av pc.

Betalte regninger settes inn i en perm.

Her har jeg en lomme for hver måned.

Dvs. at regninger jeg betaler i august, setter jeg i lommen for august osv.

Barna har vær sin "tidsskriftsamler" hvor papirene til dem blir lagt.

Kontoutskrifter etc. i egen perm.

Mannen min og jeg har alt sammen her, så posten vår går om hverandre..

Fungerer veldig bra hjemme hos oss:o)

Annonse

Alt av betalte regninger og kvitteringene fra trygdekontoret og sånt havner i en haig og når det ikke er mulig å få mer inn i hylla tar jeg en raptus og får satt det inn i permene de skal inn i. :o) Det hender da at jeg finner lønnsslipper fra 8 mnd tilbake og sånt...

Samme her. Jeg ønsker meg et kontor. *sukk*

Gjest Persille

Jeg henter posten, går rett til søplebøtten (ute, det er ved siden av hverandre) - og sorterer.

Reklame jeg ikke skal se på går rett oppi, alle konvolutter og vedlegg jeg ikke skal ha også - og resten blir med inn.

Inne legger jeg regninger og papirer jeg skal ta vare på i sekken så jeg kan ta dem med på jobben og sette dem i permen min, barnehagens ting blir liggende i en haug i en brevsamler til jeg får satt det i permene sine - og det jeg har lest men ikke skal ha går i en stor IKEA-pose med papir som jevnlig bæres ut når den har rent over en stund.

Og likevel er det litt papirer overalt har jeg inntrykk av? Rart...

:)

Gjest systematisk

Ja da er du faktisk ikke systematisk eller ryddig hvis du har sånne hauger. Aviser og reklame går i ei korg for denslags, regninger en fast plass - og papirer som inneholder informasjon har jeg ei diger klesklype til, fester det der så lenge (info fra skolen feks, bursdagsinvitasjoner til ungene, kampdatoer fotballen og så videre), i tillegg har vi kalenderblokk der vi fører inn når hvem skal være hvor(bursdag, tannlege, ha med noe spesielt på skolen, alt som vi må huske på) og den ligger synlig på kjøkkenet, ser i den hver dag. Bruksanvisninger til hvitevarer og alle mulige dippedutter og denslags - egen mappe. Det er å være systematisk!

En ting til, alle avtaler vi har, tannlege, skolegreier, konserter, ferier, jobbmøter o.a legger vi inn i kalenderen i outlook og sender til hverandre med engang, dermed slipper vi dobbeltbookinger på ting og begge to har til en hver tid oversikt over hvem som skal hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...