Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og jeg er bare i uke 8! Med eldstemann kom den snikende i femte måned, med lillesnuppa var jeg tre måneder på vei da den satte inn. Og nå skal jeg altså få slite med den i nesten sju måneder. Var helt ferdig etter støvsuging i dag, og må passe på å bevege begge bena sammen når jeg snur meg etc. Storebror ville sitte på fanget, men måtte raskt ned igjen. Vondt! Legen sier at det er dokumentert at man ikke får bekkenløsning før i uke 20. Bite me! Ingen sykemelding der i gården nei...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242209-bekkenl%C3%B8sning-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy flate! Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått rett i kjelleren!;-(

Det er ingen mulighet for deg å ta kontakt med jordmor, fortelle hvordan du har det, og kanskje få henne til å hjelpe deg med å få sykemelding?

"Dokumentert at man ikke får bekkenløsning før i uke 20" er det verste vrøvlet jeg har hørt! Spør ham hvor han har den informasjonen fra.

Som 3.gangs gravid, med den erfaringen du har fra før med bekkenløsning, er det _du_ som kan dokumentere hvordan du har det, ikke en uerfaren, mannlig (?) lege, iallefall.

Huff, det er så ubegripelig mange mannlige, ekle leger, som ikke forstår at det faktisk også kan være unntak fra "regelen".

Selv har jeg hatt bekkenløsning med gå-vansker fra ca, 7 uker, så jeg vet absolutt hvordan du har det.

Krysser fingrene for deg!

Gjest lykke til

Jeg har ikke vært plaget med bekkenløsning, men min kusine fikk det tidlig i svangerskapet.

Hun dro til fysioterapaut, hvor hun fikk div. øvelser som hun skulle ta, og tro det eller ei, hun blei fort kvitt det igjen.

Vet også om flere som har brukt kiropraktor så fort bekkenløsningen har kommet, de har også blitt kvitt det.

Så ta kontakt å få hjelp, kanskje du slipper unna denne gang :)

For en teit lege. Greit, hvis det ikke er bekkenløsning, hva er det da?

Men kan jeg få hviske deg noe i øret? Jeg vet ikke hvordan du stiller deg til alternativ medisin, men et homeopatisk middel som heter Bellis Perennis har hjulpet meg utrolig godt i alle 3 svangerskapene.

Om du er interessert kan jeg gi nærmere detaljer.

Eh, jeg har fått bekkenløsning lenge før uke 20, både forrige gang jeg var gravid og nå, så det legen sier er bare tull! Jeg prøvde meg på å danse swing og linedance ca i uke 12 denne gangen, bare så vidt jeg klarte å gå...

Begge gangene har det begynt så smått i uke 8-9. Sist gang gikk jeg ikke til noen behandlinger og hadde ganske vondt på slutten (ble heldigvis ikke invalid som noen blir).

Nå går jeg jevnlig til kiropraktor og han klarer å holde det nokså stabilt. Fremdeles litt vondt, men føler det er bedre denne gangen og at det ikke blir verre. (er nå ca 23 uker).

Trenger du sykemelding gå tilbake til legen og klag og si at du har dokumentasjon på at bekkenløsning kan starte tidligere, evt gå til en annen lege/ klag til jordmor som andre skriver her. Ikke gi deg og slit deg ut så tidlig, du skal holde ut i 7 mnd til..

Annonse

Jeg fikk bekkenløsningssmerter et par dager etter befruktning når jeg ventet andre- og tredjemann...

Bekkenløsning er hormonellt betinget og har man bekkensmerter kjennes disse oftest godt når man har mens, eggløsning, brygger på sykdom, blir gravid etc.

Jeg fikk bekkenløsningssmerter et par dager etter befruktning når jeg ventet andre- og tredjemann...

Bekkenløsning er hormonellt betinget og har man bekkensmerter kjennes disse oftest godt når man har mens, eggløsning, brygger på sykdom, blir gravid etc.

Høres helt riktig ut for meg, jeg går lett på trynet om jeg ikke er forsiktig rundt eggløsning (det ene benet mitt har en lei tendens til å svikte). Men ved å svømme en eller to dager i uken har gjort at bekkenløsningen ikke er så ille lenger. Kjipt å ha disse plagene nå som det er 5 år siden siste fødsel...

4barns mor-77

Fy flate! Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått rett i kjelleren!;-(

Det er ingen mulighet for deg å ta kontakt med jordmor, fortelle hvordan du har det, og kanskje få henne til å hjelpe deg med å få sykemelding?

"Dokumentert at man ikke får bekkenløsning før i uke 20" er det verste vrøvlet jeg har hørt! Spør ham hvor han har den informasjonen fra.

Som 3.gangs gravid, med den erfaringen du har fra før med bekkenløsning, er det _du_ som kan dokumentere hvordan du har det, ikke en uerfaren, mannlig (?) lege, iallefall.

Huff, det er så ubegripelig mange mannlige, ekle leger, som ikke forstår at det faktisk også kan være unntak fra "regelen".

Selv har jeg hatt bekkenløsning med gå-vansker fra ca, 7 uker, så jeg vet absolutt hvordan du har det.

Krysser fingrene for deg!

I mine to siste svangerskap var det nettopp bekkenløsningen jeg kjente igjen som første svangerskaps tegn jeg, før alt som heter kvalme, tretthet og... You name it! Jovisst kan man få det før uke 20!!!

Høres helt riktig ut for meg, jeg går lett på trynet om jeg ikke er forsiktig rundt eggløsning (det ene benet mitt har en lei tendens til å svikte). Men ved å svømme en eller to dager i uken har gjort at bekkenløsningen ikke er så ille lenger. Kjipt å ha disse plagene nå som det er 5 år siden siste fødsel...

Svømming har jeg ikke prøvd meg særlig på, men jeg merker at jeg er bedre i de periodene jeg er flink til å ta omega 3 e.l. Dessuten kjenner jeg at bekkenet plager meg mye sjeldnere nå som det er over to år siden siste fødsel.

Jeg har vært gjennom tre svangerskap og det første var verst! Tempurmadrassen min er den beste investeringen jeg har gjort. Når jeg sover på vanlig, god, madrass i et par netter er jeg ganske så plaga.

Jeg har ikke begynt på jobb ennå, men kjenner godt at dagliglivet begynner å tære på bekkenet. Ungene kan ikke lenger sitte på fanget uten at begge bena mine får jevn fordeling. Støvsuging var en utfordring, og gulvvasken turde jeg ikke engang å prøve på. Jeg får svi hvis jeg slenger det ene benet oppi sofaen for fort, og selv det å sitte på kontorstolen i mer enn et kvarter gjør vondt. Tror jeg snart må finne frem ei pute jeg kan ha mellom knærne når jeg sover også. Utgjort at det måtte komme så tidlig.

Skal se hvordan det går når jobben starter, men blir det for vanskelig tar jeg turen til legen igjen. Ingen vits i å ødelegge seg for jobbens skyld.

I mine to siste svangerskap var det nettopp bekkenløsningen jeg kjente igjen som første svangerskaps tegn jeg, før alt som heter kvalme, tretthet og... You name it! Jovisst kan man få det før uke 20!!!

Yes! Jeg hadde bekkenløsning i alle mine 3 svangerskap, og da jeg begynte på det 4. var det akkurat bekkenet som gav meg signal om at jeg kanskje var gravid igjen, ja...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...