Hikka Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg har vært gift i 22 år. I fjor oppdaget jeg at min mann var utro. Jeg hadde hatt mistanke om det en stund, men selvfølgelig nektet han. Ikke før jeg kunne ta han på en konkret hendelse innrømmet han å ha et forhold til en annen kvinne. Han ba ikke om tilgivelse/unnskyldning eller noe, sa bare iskaldt at han ikke visste hva han ville. Enden på visa ble at han måtte flytte ut. Etter en måneds taushet mellom oss gjennopptok vi kontakten og min mann ville tilbake. Etterhvert gikk jeg med på det, men vilkåret var selvfølgelig at det andre forholdet måtte avsluttes. Noe jeg faktisk stoler på er over! Og han viser veldig tydelig nå at det er meg han er glad i. Allikevel var dette et mareritt av en thriller! Og jeg tenker på det hver eneste dag (etter snart et år), våkner om natta og tenker på hva de gjorde sammen, snakket om, sex osv. Til og begynne med snakket vi en del om utroskapen hvem, hva og hvorfor. Etterhvert er det liksom lagt lokk på saken og jeg vil ikke mase så mye om det! Jeg vil egentlig IKKE tenke på det, men klarer rett og slett ikke å la være. Føler at jeg holder på å bli paranoid og lurer på om jeg må gå til psykolog! Er dette en normal reaksjon eller hva tror du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242275-utroskap-hvordan-komme-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hei! Det er ikke uvanlig å slite med utroskap og svik lenge etter at det er over. Min erfaring er at det kan ta opp til 2 år å bli ferdig med slik. Det betyr ikke at det går i glemmeboken. Men at du har bearbeidet historien så mye at den ikke forstyrrer deg lenger. Slik du beskrier det, høres det ut som om du jobber med saken enda. Det er helt normalt. Du må nok finne deg i at saken dukker opp stadig vekk, og du må leve med smerten. Sånn svir det å bli gått bak ryggen på. Jeg vet ikke hva du trenger å snakke om. Hvis det er flere detaljer om utroskapen, hvordan e gjorde det, når, hvordan hun så ut, hva hun hadde på seg osv, vil jeg advare litt mot det. Detaljer om utroskapshistorien tjener sjelden til å få saken bak seg. Det kan heller bidra til at du tumler enda mer rundt detaljene. For deg gjelder det vel å holde fast ved at mannen det var utro og svek deg. Det er gjort og avsluttet. Så må dere hver for dere forsone dere med at det faktisk ble sånn. Hvis du trenger en samtalepartner å dele saken med, mer enn din mann klarer å bidra med, eller venner, vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med en parterapeut. Det behøver ikke koste deg mye tid og penger. Men kan bidra til å få saken bearbeidet og avsluttet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242275-utroskap-hvordan-komme-videre/#findComment-1878544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.