Gå til innhold

Lyst på barn, men ikke enige om tidspunktet

Anbefalte innlegg

Frøken Godt humør

Har vært sammen med typen i over 2 år. Vi er voksne og ønsker oss barn. Jeg nå,og han om et år!Vi har utdannelse og fast jobb begge to og kjøpt nytt hus.Hva skal vi vente for?

En kan aldri planlegge å få barn uansett! Dette er veldig frustrerende for meg! Hvordan skal jeg klare å vente ett år?

Fortsetter under...

2 år er jo ikke så lenge å være sammen, han synes tydeligvis det er for tidlig.

Det kommer jo an på hvor voksne dere er. Har man nådd en viss alder er det begrenset hvor lenge man kan vente (biologisk klokke osv).

Nei, du må vel bare vente, eventuelt prøve å overbevise ham om noe annet.

For å svare på det du spør om:

To år er ikke så voldsomt lenge å være sammen da. Vi kommer til å ha vært sammen i nesten fem når vi begynner prøvinga. Vil han ikke, så vil han ikke. Det er jo ikke sånn at han aldri vil ha barn, men jeg forstår utålmodigheten din.

Annonse

Frøken Godt humør

For å svare på det du spør om:

To år er ikke så voldsomt lenge å være sammen da. Vi kommer til å ha vært sammen i nesten fem når vi begynner prøvinga. Vil han ikke, så vil han ikke. Det er jo ikke sånn at han aldri vil ha barn, men jeg forstår utålmodigheten din.

To år er ikke mye i den forstand. Men han er 31 og jeg 25. Jeg ønsker å få barn før jeg fyller 30år. Jeg har vært klar lenge, men synes det er viktig at økonomi, jobb, bolig og forhold er mest mulig tipp topp før et barn settes til verden. Når barn hyler og skriker tenker ikk jeg: "glad det ikke mer min unge", da tenker jeg heller at jeg skulle nettopp ønske det var min unge!

To år er ikke mye i den forstand. Men han er 31 og jeg 25. Jeg ønsker å få barn før jeg fyller 30år. Jeg har vært klar lenge, men synes det er viktig at økonomi, jobb, bolig og forhold er mest mulig tipp topp før et barn settes til verden. Når barn hyler og skriker tenker ikk jeg: "glad det ikke mer min unge", da tenker jeg heller at jeg skulle nettopp ønske det var min unge!

Du sier jo han vil vente ett år... Det er fem år til du blir 30. :-)

Frøken Godt humør

Passer ikke denne bedre på graviditet, foreldre-småbarn eller lignende...?

Jo, det har du rett i! Passer bedre der:-) Jeg ble bare så ivrig da jeg kom over denne siden her! Men noe som passer her i den forbindelse som jeg skriver om er at vi ikke har sex nå. Jeg har valgt å slutte på p-pillen. Han vil ikke bruke kondom, derfor har vi ikke sex lengre. DET er kjempe frustrerende. Spesielt når han har et mye lavere behov for sex enn meg!

Frøken Godt humør

Du sier jo han vil vente ett år... Det er fem år til du blir 30. :-)

Ja, det er sant! Men det er ingen selvfølge å bli gravid på første forsøk.Og man skal jo også gå gravid. Ønsker også to barn før fylte 30! Det ser vanskelig ut:-)

Frøken Godt humør

2 år er jo ikke så lenge å være sammen, han synes tydeligvis det er for tidlig.

Det kommer jo an på hvor voksne dere er. Har man nådd en viss alder er det begrenset hvor lenge man kan vente (biologisk klokke osv).

Nei, du må vel bare vente, eventuelt prøve å overbevise ham om noe annet.

Har forsøkt å prate med ham mange ganger, men han er ikke til å rikke av flekken.Er vanskelig å ikke møtes på halvveien.Han har bestemt at det blir ikke aktuelt før om et år.Jeg kan vente et halvt år til, men da ønsker jeg å begynne å prøve i allefall!

Jo, det har du rett i! Passer bedre der:-) Jeg ble bare så ivrig da jeg kom over denne siden her! Men noe som passer her i den forbindelse som jeg skriver om er at vi ikke har sex nå. Jeg har valgt å slutte på p-pillen. Han vil ikke bruke kondom, derfor har vi ikke sex lengre. DET er kjempe frustrerende. Spesielt når han har et mye lavere behov for sex enn meg!

Hvorfor har du valgt å slutte på pillen?

Annonse

Ja, det er sant! Men det er ingen selvfølge å bli gravid på første forsøk.Og man skal jo også gå gravid. Ønsker også to barn før fylte 30! Det ser vanskelig ut:-)

Du starter om et år, så får du en når du er 27, en når du er 29. :-)

Jeg kan forresten godt si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg er selv babysyk, og det er ikke en fase som kommer til å gå over, men av ulike grunner er det beste for oss å ikke prøve før neste år. :-(

Kjære deg... Du må roe ned og ikke stresse med dette. Hadde jeg vært mann og sammen med deg, så hadde jeg mistet ereksjonen for godt av sånt snakk.

Frøken Godt humør

Hvorfor har du valgt å slutte på pillen?

På grunn av at jeg har gått på det i mange år nå og ønsker ikke at når vi skal prøve å få barn, så skal kroppen bruke tid på å komme i naturlig syklus igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...