Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Flexit

Jeg er en gutt på 24 år som lurer på om jenta mi kan være gravid.Vi har vært sammen i 3 uker og har hatt ubeskyttet samleie 2 ganger.Hun hadde mensen første uka vi var sammen.Da den var perioden var over hadde vi samleie. Uka etter begynte hun å si at hun var kvalm om morgenene og hadde halsbrann.Moren hennes hadde sagt at dette var slik hun hadde opplevd å bli gravid.Hun sa at mensen var uteblitt noe regnet meg ut til at ikke kunne være fakta da vi bare hadde vært sammen i to uker.Vi har ikke hatt samleie etter den andre gangen. I går...3 uker etter vi ble sammen fikk hun mensen igjen.Men hun sa at den bare varte i to timer eller noe sånt.Kan jeg stole på at hun fikk mensen som varte så kort tid,og kan jeg være sikker på at jeg ikke blir far de nærmeste 9 månedene!På forhånd takk for svar.Hilsen nervøs og fortvila gutt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24246-gravid-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis dere har hatt samleie i uken etter at mensen var overstått er det stor risiko for graviditet, ca 35%, men det er uvanlig å bli kvalm allerede etter en uke. Man kan ha svak blødning på tross av graviditet.

Jeg synes dere skal få situasjonen avklart med en graviditetstest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24246-gravid-eller-ikke/#findComment-102046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...