Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en kvinne på 28 år som er i et fast forhold og bruker p-piller. Problemet mitt er at jeg alltid svir og klør i vagina og skjeden når partneren min får utløsning. Jeg hadde det akkurat likt med min x-partner. Hva skyldes dette? Var til GU-kontroll i vår, som var ok, så jeg regner med det er en slags overømfintlighet for ph i sæd i forhold til skjeden e.l. Jeg er også en del plaget med generell kløe i underlivet, uten utflod, som går bort noen måneder når jeg tar Canesten mot soppinfeksjon. Har uavhengig av dette kløe/svie av sæd. Har inntrykk av at jeg får hyppigere soppinfeksjon når jeg har partner enn når jeg ikke har sex i lange perioder.Har de to tingene sammenheng? Slik det er nå hopper jeg i dusjen rett etter samleie, og spyler meg godt nedentil. Dette lindrer en del, men kan ikke ha sex igjen samme dag for da er jeg sår. Har du noen råd til hvordan jeg kan forebygge/forholde meg til problemet? Vi kan jo bruke kondom, men vi synes begge at dette nedsetter nytelsen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242501-svie-av-s%C3%A6d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har hørt om lignende symptomer før, men det er ikke vist at man kan reagere allergisk overfor sæd. Mange har litt sopp i skjeden uten at det gir symptomer, det er mulig at det blir aktivisert etter samleie. Forsøk med en for eksempel canesten stikkpille etter samleie. En annen mulighet er å bruke en melkesyretablett etter samleie for å rette pH opp. Noen har brukt en svak eddik-oppløsning å skylle med. Noen blir bedre hvis de er uten p-piller. Nevnte metoder har ikke vitenskapelig, men prøv deg fram.

Det hjelper ikke med utvendig dusj for å rette opp miljøet i skjeden.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242501-svie-av-s%C3%A6d/#findComment-1880850
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...