Gå til innhold

kjipt..ble invitert til middag...& fetaost?

Anbefalte innlegg

er 11 uker på vei...en litt kjededlig opplevelse i går ...ble invitert til middag og på menyen sto det spagetti spekeskinke og blåmuggost.

Jeg såååå på når de lagde og var ikke helt trygg på at den spekeskinka ble riktig godt oppvarmet, fordi da kunne man visst spise det?det sa hvert fall vertsskapet...og blåmuggosten var visst pasteurisert mente de, og det er jo faktsik en del norske som er det.....følte derfor det var nesten uhøflig å takke nei..men turte ikke ta sjansen!!!

hva hadde dere gjort?

vel..spiste på kafé i dag..rundstykke med fetaost..er det ok å spise? er kanskje ikke alle som er pasteurisert?

mye å passe på..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242547-kjiptble-invitert-til-middag-fetaost/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok også at all ost i Norge er pasteurisert.

Men husk også da, at folk blir gravide og får friske barn i fx. Hellas der feta-ost inngår i menyen opptil flere ganger daglig, og i utrolig mange retter.

Men i Hellas blir alle gravide sjekket for toxoplasmose og de fleste har hatt det, tror jeg.

Annonse

Hvordan ble spekeskinka varmet opp?

Fetaost er det ingen fare med.

Blåmuggost er også OK hvis den ikke er gammel. Alle oster som selges i Norge er pasteurisert. Det er forbudt å selge upasteurisert i Norge.

Er det ikke kun forbudt å produsere upasteurisert i Norge??

Blåmuggost er også OK hvis den ikke er gammel. Alle oster som selges i Norge er pasteurisert. Det er forbudt å selge upasteurisert i Norge.

spekeskinka ble varnet opp på svak varne i teflonpanne...nok til å ta livet av listeri´an?

Det er lov å selge upasturiserte oster i Norge, det er bare ikke lov å produsere dem, trur eg.

Annonse

Da jeg gikk gravid var det sånn at Tine ikke produserte noen upasteuriserte oster, men det ble importert noen fra utlandet. Så om man spiste Tine oster var man trygg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...