Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 35 år som har hatt en "spontanabort". Jeg fikk forferdelige smerter i venstre side men ingen blødning, smertene fortsatte og jeg gikk til slutt til legen. Han sendte meg videre til nærmeste sykehus med mistanke om svangerskap utenfor livmor. Det var det ikke,men en fostersekk uten foster i livmor som kroppen prøvde å kvitte seg med. Hadde en utskrapning, blødde ingen ting de to første dagene etterpå. Etter tredje dag begynte jeg å blø, bare litt men det ble verre å verre blødning for hver dag som gikk. Etter en uke fikk jeg veldige smerter på ny. Det viste seg at det fremdeles var igjen rester etter fostersekken. Jeg fikk Methergin av legen så livmora skulle trekke seg sammen.2 piller 3 ganger daglig i tre dager,for at restene skulle komme ut. Men jeg blør fortsatt rent fint blod, ingen klumper eller rester. Jeg har heller ingen smerter for øyeblikket men hvor lenge vil jeg blø? , kommer restene ut av seg selv? Dette begynner å gå inn på meg, jeg har blødd snart tre uker i strekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242553-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har nå blødd tre uker. De første ukene kan være etter aborten, og den siste blødning kan være menstruasjonen som er kommet tilbake. Hvis graviditeten var gått til grunne noen tid før du begynte med blødning, kan hormonproduksjon og eggløsning være kommet i gang tross fortsatt blødning. Hvis du blør mer enn en uke, synes jeg du skal søke lege igjen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242553-spontanabort/#findComment-1881451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...