Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er nå på femte brettet Conludag, og sliter fremdeles med litt mellomblødninger, alt fra kraftige "vanlige" tilsynelatende mensblødninger, til helt små og uskyldige. Hvor lenge skal jeg gi pillene en sjanse før jeg bestemmer meg for å prøve noe annet?

Kan jo nevne at jeg brukte Exlutona i to år for fire år siden, og da hadde jeg aldri disse problemene. Finnes det andre minipiller enn Conludag og Exlutona (annet enn Cerazette) på markedet i dag? Har noen erfaring med både Coludag og Cerazette? Jeg tenkte bruke ferdig det sjette brettet hvertfall, og så evt. prøve Cerazette, og så i verste fall pessar...

Blir veldig glad for alle synspunkt på saken...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242575-conludag-og-mellombl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av preparater som inneholder kun progesteron finnes følgende;

Conludag tabl.

Jadelle implantat (settes inn under huden)

Levonova hormonspiral

Norlevo tabl.

Postinor tabl.

Depo-Provera injeksjon hver 3. mnd

Implanon implantat

Cerazette tabl.

Hvis du er misfornøyd med det du bruker nå, ville jeg ha forsøkt noe annet. Du har gitt den lang nok sjanse nå.

Av preparater som inneholder kun progesteron finnes følgende;

Conludag tabl.

Jadelle implantat (settes inn under huden)

Levonova hormonspiral

Norlevo tabl.

Postinor tabl.

Depo-Provera injeksjon hver 3. mnd

Implanon implantat

Cerazette tabl.

Hvis du er misfornøyd med det du bruker nå, ville jeg ha forsøkt noe annet. Du har gitt den lang nok sjanse nå.

Hmm. Sitter og surfer på virkestoffer. Exlutona brukte virkestoffet Lynestrenol, Conludag bruker Noretisteron, et tredje virkestoffe som brukes i østrogenfrie prevansjonsmidler er norgestrel/ levonorgestrel. Cerazette bruker Desogestrel.

Gjorde egentlig ikke meg selv så veldig mye klokere der... det jeg tenkte å spørre om er: er ikke implantat/ plaster/ hormonspiral/ p-ring ganske dyre saker? Jeg er ekstremofattig for tida...

Why, oh why måtte de slutte med Exlutona??! Vil ha...

PS: Postinor og Norlevo er angrepiller.

Tror jeg skal forsøke p-ring! Den inneholder bare halvparten av de "slemme" hormonene i p-piller, og mange opplever ingen bivirkninger i det hele tatt med p-ring. Er jo verd et forsøk, siden man vet når man får mensen og sånn. Da klarer jeg sikkert noen stygge hormoner, for det som er ødeleggende for meg er når jeg får mensen ut av det blå... blir vanskelig å planlegge når man har loverboy på andre siden av landet...

Jepp, da skal jeg ta ferdig dette brettet og se hva jeg får til :-)

Hmm. Sitter og surfer på virkestoffer. Exlutona brukte virkestoffet Lynestrenol, Conludag bruker Noretisteron, et tredje virkestoffe som brukes i østrogenfrie prevansjonsmidler er norgestrel/ levonorgestrel. Cerazette bruker Desogestrel.

Gjorde egentlig ikke meg selv så veldig mye klokere der... det jeg tenkte å spørre om er: er ikke implantat/ plaster/ hormonspiral/ p-ring ganske dyre saker? Jeg er ekstremofattig for tida...

Jadelle implantat/Levonova hormonspiral koster ca 1200,- for 4-5 års behandling - men stor engangsutgift for en på budsjett.

Depo-provera injeksjoner koster under 100-lappen for 3 mnd, men egner seg kanskje ikke som langtidsprevensjon.

Plaster koster ca 300,- for 3 mnd. (men plaster finnes ikke som ren progesteronbehandling, kun i kombinasjon med østrogen som vanlig p-piller)

Tror jeg skal forsøke p-ring! Den inneholder bare halvparten av de "slemme" hormonene i p-piller, og mange opplever ingen bivirkninger i det hele tatt med p-ring. Er jo verd et forsøk, siden man vet når man får mensen og sånn. Da klarer jeg sikkert noen stygge hormoner, for det som er ødeleggende for meg er når jeg får mensen ut av det blå... blir vanskelig å planlegge når man har loverboy på andre siden av landet...

Jepp, da skal jeg ta ferdig dette brettet og se hva jeg får til :-)

Hehe. Bra du har funnet noe lurt:-9

PS - om du ønsker å utsette mensen ved hjelp av p-ringene er dette ikke noe problem for kroppen:-) (hvis det kræsjer med loverboys besøk, mener jeg)

De mensene man får på hormonpreparater er ikke naturilige for kroppen uansett, så man kan godt hoppe over noen om man øsnker.

Annonse

NuvaRing koster 309 kr for en pakke med 3 ringer (varer i 12 uker, hvis du ikke hopper over blødninger ved å sette inn ny ring etter 3 uker, istedenfor 4). Man kan også bare ha hver ring inne i 4 uker, men for meg så begynner jeg å blø allikevel da...

Hehe. Bra du har funnet noe lurt:-9

PS - om du ønsker å utsette mensen ved hjelp av p-ringene er dette ikke noe problem for kroppen:-) (hvis det kræsjer med loverboys besøk, mener jeg)

De mensene man får på hormonpreparater er ikke naturilige for kroppen uansett, så man kan godt hoppe over noen om man øsnker.

Yesss, det er også et godt poeng, at man kan utsette mensen!

Har allerede ringt og bestilt legetime jeg, har bestemt meg ;-) Takk for all "support"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...