Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og har nettopp født mitt andre barn med keisersnitt. Jeg begynte på p-piller 6-7 uker etter fødselen. 3 mnd etter fødselen, altså for to uker siden, begynte jeg å blø midt i et pillebrett. Jeg har nå blødd i to samfulle uker! Har vært til u.s (ul) hos gynekolog uten at han kunne finne noe galt. Jeg fikk Cyklokapron over tre dager (3x3) uten at det har hjulpet. Jeg er nå i pausen på p-pillene, men er svært i tvil om jeg skal starte opp på de igjen. Jeg er redd for at det er pillene som forårsaker dette. Bruker Yasmin, som jeg har brukt siden de kom på markedet, uten problemer. Jeg er fortvilet over denne situasjonen, og er redd for hva dette kan være. Jeg har i alle år hatt regelmessig mens og aldri opplevd noe liknende før. Hva burde jeg gjøre? Hvordan kan dette utredes/behandles? Blødningen må jo stoppe???

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cyklokapron reduserer rikelig blødning, men stopper den ikke. Hvis du er i pausen med p-piller er det naturlig at du blør mer. Legen har sjekket at det ikke er noe spesielt galt med deg. Jeg foreslår at du starter igjen på neste brett og ser om det ordner seg. Hvis ikke synes jeg du skal stoppe med pillene og se om det retter seg. Hvis det ikke roer seg da, bør du sjekkes på nytt, ev få tatt en prøve av livmorslimhinnen og vurdere annen prevensjon.

Få tatt en blodprosent for å se om du er blodfattig.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...