Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bruker glucophage 500mgx1 pr dag i forbindelse med pco. Jeg har ingen tydelig insulinresistens (etter den prøven som ble tatt hvor jeg måtte drikke sukkervann..). Er det noen bivirkninger ved å bruke glucophage uten å ha insulinresistens?

Fins det andre tester enn den jeg tok hvor jeg måtte drikke sukkervann(eks kan det gis glucose iv?)?

Hvor lang tid regner man med å måtte bruke glucophage før man får effekt (dersom man har respons)?

Uff, rotete langt spørsmål, håper noen tar seg tid til å svare....

Lei hilsen*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24266-bivirkninger-ved-bruk-av-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sopfia

Hei!

Jeg har selv pcos og bruker Metformin 1700 mg om dagen.

Tror det kan variere ganske mye hvor raskt en får full effekt av Metformin, noen får det veldig fort, mens andre må bruke det en stund for å få effekt, evt øke dosen sin.

Cigmatesten(som jeg har tatt selv) er en undersøkelse av insulinresistens. Ved denne testen skal du møte fastende og få sukkerinfusjon intravenøst gjennom en veneflon i hånden, blodprøver tas underveis. (4 tror jeg)

Resultatet av denne testen vil foreligge etter 2-3 uker.

Ang å bruke glucophage uten å være ir, vet jeg ingenting om desverre.

Håper du i alle fall fikk svar på deler av spm dine. =O)

Klem

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke glucophage har noen effekt hvis det ikke er insulinresistens. De vanligste bivirkninger er kvalme og diare.

Du får se om du får regelmessige menstruasjoner, det er tegn på at du kan ha fått eggløsning tilbake. Ellers er det aktuelt å bruke pergotime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...