Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann har vært utro med en kollega. Dette har pågått over 1 år. Han hadde sex med henne 1 mnd etter at vi giftet oss i vinter. Pluss at han reiste hjem til henne i august noen dager. Jeg fikk mistanke om at noe var galt, og sjekket mobilen hans. Begge har tilstått, og han vil ikke ha kontakt med henne mer. Hun vil det! Han har bestemt seg for å gå til psykolog/terapi pga dette. Han innser at han har et problem. Hvilken/ hva slags terapi er best. jeg vil også være med på sikt. Hilsen Beretta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verden er ikke noe hyggelig sted

Det er godt han har innrømmet det og faktisk kommet seg ut av dette. Det har ikke min... Jeg har enda ikke klart å gå den tunge veien og ta opp med ham hva jeg faktisk vet. Det er ikke godt å vite at han ser henne hver dag på jobb, og det er heller ikke godt å se ham i øynene hver kveld mens han sier han elsker meg, og samtidig vite hva han holder på med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884515
Del på andre sider

Det er godt han har innrømmet det og faktisk kommet seg ut av dette. Det har ikke min... Jeg har enda ikke klart å gå den tunge veien og ta opp med ham hva jeg faktisk vet. Det er ikke godt å vite at han ser henne hver dag på jobb, og det er heller ikke godt å se ham i øynene hver kveld mens han sier han elsker meg, og samtidig vite hva han holder på med.

Da jeg oppdaget det (2 uker siden)på mobilen hans, fikk jeg et fryktelig sjokk. Der hadde han lagret videoer og nærbilder av henne der hun filmer seg selv mens hun onanerer! På meldingene fra henne kom det tydelig frem at han også hadde gjort det samme til henne!!! Jeg reagerte med å spy og skjelve i hele kroppen. Verden raste sammen på et sekund... Jeg mannet meg opp og ringte henne. Hun ble tatt skikkelig på senga, men virket rolig og kald. Hun bedyret at ikke noe annet hadde skjedd, enn at de hadde et veldig fint vennskap og at det (sms og video/bilder)hadde startet som en spøk!!!!!

Jeg forlangte at hun avsluttet all kontakt med han.

Deretter tok jeg min mann for meg og sa hva jeg hadde sett og at jeg hadde ringt henne. Han ble veldig redd.. også han sa og bedyret at det ikke hadde foregått noe fysisk kontakt mellom dem. Slik gikk en uke, og så kom mendinga fra henne til meg der hun tilstår alt! Sex to uker etter brullupet, veldig mye kontakt på tlf, sms pluss at han hadde bodd hos henne i 3 dager i starten av august.(han skulle på foretningsmøte). Jeg fikk selvfølgelig et nytt sjokk, reagerte med et veldig sinne der jeg konfronterte ham med tilståelsen hennes. Han nektet igjen. Jeg ringte henne mens han satt ved siden av meg og hørte på alt hun sa. Det var ikke lite!!!! Han var rasende hele tiden, og satt og ristet på hodet. Følte nok at han ble skikkelig sveket..

Etterpå knuste jeg mobilen hans og utpå kvelden tilsto han. Jeg er redd. Han har løyet og bedratt meg hele det halve året vi har vært gift. (har bodd sammen med han i 6 år). Tenker på hva han har gjort disse seks årene! Jeg tør ikke tenke på det. Trodde og følte at vi hadde det veldig bra sammen. Ikke noe skulle tilsi at han måtte gå til en annen kvinne.

Prøver å komme meg gjennom dagene.. snakke med ham om hva jeg føler, og hva han tenker!!!

Han sier at han elsker meg og ikke vil gjøre noe slikt en gang til. Han har også bestilt time til psykolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884864
Del på andre sider

Gjest Vidigal

Da jeg oppdaget det (2 uker siden)på mobilen hans, fikk jeg et fryktelig sjokk. Der hadde han lagret videoer og nærbilder av henne der hun filmer seg selv mens hun onanerer! På meldingene fra henne kom det tydelig frem at han også hadde gjort det samme til henne!!! Jeg reagerte med å spy og skjelve i hele kroppen. Verden raste sammen på et sekund... Jeg mannet meg opp og ringte henne. Hun ble tatt skikkelig på senga, men virket rolig og kald. Hun bedyret at ikke noe annet hadde skjedd, enn at de hadde et veldig fint vennskap og at det (sms og video/bilder)hadde startet som en spøk!!!!!

Deretter tok jeg min mann for meg og sa hva jeg hadde sett og at jeg hadde ringt henne. Han ble veldig redd.. også han sa og bedyret at det ikke hadde foregått noe fysisk kontakt mellom dem. Slik gikk en uke, og så kom mendinga fra henne til meg der hun tilstår alt! Sex to uker etter brullupet, veldig mye kontakt på tlf, sms pluss at han hadde bodd hos henne i 3 dager i starten av august.(han skulle på foretningsmøte). Jeg fikk selvfølgelig et nytt sjokk, reagerte med et veldig sinne der jeg konfronterte ham med tilståelsen hennes. Han nektet igjen. Jeg ringte henne mens han satt ved siden av meg og hørte på alt hun sa. Det var ikke lite!!!! Han var rasende hele tiden, og satt og ristet på hodet. Følte nok at han ble skikkelig sveket..

Etterpå knuste jeg mobilen hans og utpå kvelden tilsto han. Jeg er redd. Han har løyet og bedratt meg hele det halve året vi har vært gift. (har bodd sammen med han i 6 år). Tenker på hva han har gjort disse seks årene! Jeg tør ikke tenke på det. Trodde og følte at vi hadde det veldig bra sammen. Ikke noe skulle tilsi at han måtte gå til en annen kvinne.

Prøver å komme meg gjennom dagene.. snakke med ham om hva jeg føler, og hva han tenker!!!

Han sier at han elsker meg og ikke vil gjøre noe slikt en gang til. Han har også bestilt time til psykolog.

fy søren, er det mulig!!!!

Må jammen si at du er tøff. Bra gjort ;-))

Får håpe ting retter seg og at det går bra med deg.

STÅ PÅ!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884873
Del på andre sider

mil1365380270

Hvis du orker, kan du fortelle hvorfor du fortsatt vil være sammen med han? Hater og forakter du han ikke? Samme med nicket "Verden er ikke noe hyggelig sted", hva driver dere til å bli i relasjonen? Ønsket om hevn? Håp om at de skal krype og angre? Troen på at alt skal bli bra? Redsel for å måtte starte på nytt for seg selv?

Jeg skjønner ikke hvordan dere tenker. Tror jeg ville blitt vill og gal, og kastet ut alle tingene hans, mens jeg bannet og grein og ønsket han strake vegen inn i helvete...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884882
Del på andre sider

Gjest grønvold

Hvorfor godtar du det? Hvordan klarer du å leve med en så respektløs mann som tydeligvis ikke elsker (kun) deg. Hvordan er det å ha sex med en du vet har knullet noen andre også, kanskje samme dag?

Føler du at du er så lite verdt at du ikke fortjener bedre, og derfor bare lar ham holde på. Tydeligvis at utroskap statistikken er litt uklar, mange "får jo praktisk lov" å være utro av partner så kanskje de som har det bra og ikke vet noe ikke er i faresonen likvel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884883
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verden er ikke noe hyggelig

Det er slutt for oss nå, det er avgjort og det gjør fryktelig vondt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884900
Del på andre sider

Gjest grønvold

Men hvorfor i alle dager skal du tilgi ham dette. Det er faktisk ikke annet å gjøre enn å forlate slike drittsekker, du må ikke tro han ikke kommer til å gjøre noe slikt igjen, eller at han elsker deg som han skal, det gjør han ikke. sex med en annen to uker etter brylluppet, ser du ikke hva du selv skriver, eller er du like dum som han? Du KAN IKKE godta det her, du er da verdt mer enn det????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884903
Del på andre sider

Gjest Verden er ikke noe hyggelig

Hvis du orker, kan du fortelle hvorfor du fortsatt vil være sammen med han? Hater og forakter du han ikke? Samme med nicket "Verden er ikke noe hyggelig sted", hva driver dere til å bli i relasjonen? Ønsket om hevn? Håp om at de skal krype og angre? Troen på at alt skal bli bra? Redsel for å måtte starte på nytt for seg selv?

Jeg skjønner ikke hvordan dere tenker. Tror jeg ville blitt vill og gal, og kastet ut alle tingene hans, mens jeg bannet og grein og ønsket han strake vegen inn i helvete...

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men nå er det slutt for oss uansett. Jeg elsker ham av hele mitt hjerte, og det kommer jeg nok alltid til å gjøre. Det er bare noe ved det at han har gitt meg så mye, og det føles så riktig å elske ham. Det kan nok ikke forklares, det må oppleves. Dessverre er mine dager omme...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884904
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men nå er det slutt for oss uansett. Jeg elsker ham av hele mitt hjerte, og det kommer jeg nok alltid til å gjøre. Det er bare noe ved det at han har gitt meg så mye, og det føles så riktig å elske ham. Det kan nok ikke forklares, det må oppleves. Dessverre er mine dager omme...

Mnjaaaa....du kan ikke elske han av hele ditt hjerte, for smerte opptar vel en god del av plassen nå, tipper jeg. Og skuffelse? Sinne?

Mulig han har gitt deg mye positivt, men han har jammen vært en usedvanlig stor drittsekk mot deg også. Ser du ikke at du forherliger og opphøyer han, når du omtaler han som din støtte og drømmemann, samme gubben som har gått bak ryggen din? Og ikke nok med at han har lurt og bedratt deg, sannsynligvis har han ødelagt noe viktig inne i deg - nemlig evnen til å stole på en ny?! Han har ikke bare tuklet til det som har vært, men kanskje også lagt hindringer for at du skal få det fint fremover...

Nei, jeg skjønner jammen ikke hvorfor du velger å elske en som han i stedet for å elske og respektere deg selv...

Er det ingen rundt deg som kan hjelpe deg til å se dette i et litt mer nøkternt lys? Håper du ikke lar dette ta fra deg all selvtillit og tro på deg selv som kvinne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884917
Del på andre sider

Fytti helvete! Det der KAN du da bare ikke godta!? Kom deg vekk fra denne mannen. Seriøst; kom deg vekk.

Du må respektere deg selv mer, enn at du tenker på å fortsette samlivet med et slikt dårlig eksempel av en mann? Han sier han elsker deg, men jaggu er det vanskelig å forstå ut fra innlegget ditt. 2 uker etter bryllupet? Hjelp!

Du kommer ALDRI til å stole på han igjen. Og med god grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1884983
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Så bra at han er motivert for å få mer kontroll på seg selv. Jeg vil anbefale at dere finner en psykolog som også er familieterapeut. Da fård ere både parhjelp og individuell hjelp.

Familiekontorene rundt om i landet har mye kompetanse på dette. Se i telefonkatalogen, gule sider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1885171
Del på andre sider

Gjest grønvold

Jeg tror sånne damer har en usedvanlig lav selvtillit og tror ikke de fortjener noe bedre. Eller de tror at de ikke kan klare å finne en ny mann og blir derfor heller.

Noe må jo være vesentlig galt i måten de ser seg selv og partner på. De forherliger partner, har kanskje ikke hatt så mange? Og tror derfor han er verdens herligste og at de også derfor må regne med at andre vil ha litt av ham. Og siden de ikke er så bra selv så må de også godta at han har noen andre damer på si?

De ser tydeligvis ikke at en god partner ikke ville gjort slik mot noen de virkelig elsker og respekterer, og at partneren deres er av typen ingen andre ville tatt i med tang.

Tror disse damene er i samme bås som de som bare godtar å bli slått. De burde kanskje hatt terapi, men hvis de liker å lide så er det kanskje greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1885391
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Jeg tror sånne damer har en usedvanlig lav selvtillit og tror ikke de fortjener noe bedre. Eller de tror at de ikke kan klare å finne en ny mann og blir derfor heller.

Noe må jo være vesentlig galt i måten de ser seg selv og partner på. De forherliger partner, har kanskje ikke hatt så mange? Og tror derfor han er verdens herligste og at de også derfor må regne med at andre vil ha litt av ham. Og siden de ikke er så bra selv så må de også godta at han har noen andre damer på si?

De ser tydeligvis ikke at en god partner ikke ville gjort slik mot noen de virkelig elsker og respekterer, og at partneren deres er av typen ingen andre ville tatt i med tang.

Tror disse damene er i samme bås som de som bare godtar å bli slått. De burde kanskje hatt terapi, men hvis de liker å lide så er det kanskje greit.

Mulig du har rett i at det er likhetstrekk mellom mishandlede og folk som velger å være i andre dårlige forhold...

Men ikke påstå det er noen som liker å lide. Er nok heller sånn at man ikke alltid vet hvordan man skal få det godt.

Terapi er nok tingen for mange, ja. For det er kompliserte mekanismer som trer inn, når tilsynelatende meget sterke mennesker blir hengende igjen i destruktive situasjoner. Eller, sikkert ikke så kompliserte for fagmennesker, men for meg utrolig vanskelig å skjønne. Og ganske sikkert like vanskelig å skjønne for de det skjer med.

Husk, det skjer med menn også. Enda de er fysisk sterkere. Uten å vite noe som helst om det, tror jeg psykopater like ofte ser etter sterke mennesker som svake, for de er en større utfordring å knekke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242762-utroskap-igjen/#findComment-1886692
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...