Gå til innhold

Farsbidrag

Anbefalte innlegg

Misspiggy1365380723
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Far har gått rettens vei for å få en mer overnatting i mnd. for å kunne sette ned farsbidraget. Han kommer da opp i 9 overnattinger i mnd. Men jeg sitter da fremdeles med akkurat de samme utgiftene til barnetilsyn, klær, fritidsaktiviteter, boutgifter osv. Hvordan er dette mulig???

Han er ikke interessert i å bidra med noen ting...

Blir så frustrert....

Skrevet

Det er helt mulig. Den nye bidragsordningen er langt fra perfekt, og fører til mye krangling rett rundt trinnene for høyere/lavere bidrag.

Men jeg stusser litt over at han kan mene at dette lønner seg. Blir bidraget redusert med mer enn advokatutgiftene han får til rettssaken?

Misspiggy1365380723
Skrevet

Det er helt mulig. Den nye bidragsordningen er langt fra perfekt, og fører til mye krangling rett rundt trinnene for høyere/lavere bidrag.

Men jeg stusser litt over at han kan mene at dette lønner seg. Blir bidraget redusert med mer enn advokatutgiftene han får til rettssaken?

Ja du kan så sant si. et viktigste for ham er ikke samværet eller hvor mye advokatutgifter han får. Det viktigste for ham er å straffe meg for en hver pris.... Veldig lang og komplisert/tragisk historie.....

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja du kan så sant si. et viktigste for ham er ikke samværet eller hvor mye advokatutgifter han får. Det viktigste for ham er å straffe meg for en hver pris.... Veldig lang og komplisert/tragisk historie.....

hei....det er trist men de nye bidragsreglene er grobunn for mye krangling. Faren til mine barn sier at han betaler bidrag så da får jeg ordne alt annet. Joda 2600.- for to barn og han tjener 400000 mer enn meg, men siden jeg er gift og har god økonomi, ja da kan du glemme at faren betaler en øre. Jeg holsder to garderober også, en hos far og en hjemme, for han betaler bidrag....basta....nei bidragsreglene med altfor høye fradrag for samvær er vel sikkert laget av menn med bidragsplikt. legger til at jeg er i full jobb og har ingen ekstra barnetrygd og betaler skatteklasse 1, heller ingen ytelser fra trygdekontoret.

Skrevet

til alle dem som ikke vet det så har samværsfradraget gått ned for den som betaler bidrag, med begrunnelsen at boutgiftene har gått opp. Da lurer jeg på om det er bare for den betalene far og ikke for den som mottar bidraget. Jeg bare spør

Jeg fikk nå ca 350 kr mindre etter 1 juli, helt i tråd med bidragskalkulatoren på trygdenett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...