Luzzy Skrevet 7. april 2001 Del Skrevet 7. april 2001 Jeg fikk brev i dag om at jeg skal på fostervannsprøve den 10.4, brevet ble sendt i går den 6.7. Så lurer jeg på om det er lov å bare ha 3-4 dagers varsel på time når det er ca 90 mil til stedet jeg må dra til. Det skal også nevnes at jeg har et barn fra før og jobb i tillegg, så jeg anser det for vanskelig å komme meg til timen min. -Kommer jeg meg ikke til oppsatt time, må jeg si ifra senest 1 døgn i forveien, ellers vil jeg bli fakturert for timen.... Men det blir jo vanskelig å avbestille i tide siden jeg har time tidlig på dagen og kontaktpersonen ikke er å få tak i før på mandag -altså dagen før jeg skal møte. Hva skal jeg gjøre??! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24284-fostervannspr%C3%B8ve-ca-90mil-unna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. april 2001 Del Skrevet 7. april 2001 Sånn er det i dagens helsevesen, at ting ikke fungerer perfekt. Det er klart det beste hadde vært om du hadde fått god tid til å forberede deg på en slik lang reise, men heldigvis lar det meste seg ordne. Din arbeidsgiver vil sikkert ønske deg lykke til på ferden, og du har alle rettigheter på din side. Flybillett får du på dagen, og denne skal du uansett ikke betale selv, så jeg ser ikke helt det store problemet. Det må i så fall være dette med barnepass. Husk på at det faktisk er mange som får beskjed om å komme samme dag eller dagen etter, når det f.eks. gjelder inngrep hvor det er lange ventelister, og det plutselig oppstår en ledig plass. Jeg synes du skal hive deg rundt og reise så du får tatt fostervannsprøven. Du kan ikke utsette dette lenge uansett. Du vil helt sikker møte forståelse fra alle rundt deg i at dette er viktig og andre avtaler må forskyves/avlyses. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24284-fostervannspr%C3%B8ve-ca-90mil-unna/#findComment-101927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.