Gjest løvegård Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 "Hvor ellers tar du sånt fra da? Tar du det fra en du har hørt om da liksom? Det er jo helt på jordet det du sier." Du vet jo ikke hva jeg sier en gang, så hvordan kan du vite om det er helt på jordet? Som sagt, du må gjerne synes at kvinner tenner og er klar for sex like raskt som menn, men da er du nok uenig med de fleste eksperter. Og det er jo også helt greit, men det er altså der jeg har kunnskapen min fra. Bortsett fra dette har jeg selvfølgelig snakket ut i fra mine egne meninger, og det var da vitterlig de trådstarter ba om? Det virker som om du snakker ut i fra en kvinne som blir lett våt (fysisk funksjonsevne), som er forelsket i partneren sin (ikke bare elsker), som liker stedet og tiden for sex, som ikke er spesielt stressa, som ikke har andre ting å tenke på osv. Og da er jo alt helt greit. Mens en mann blir like kåt uansett. Det er selvfølgelig en ganske grov generalisering, men du ser poenget. At kvinner tar lengere tid rent fysisk å bli klar for sex betyr ikke at de ikke er spesielt kåte. Ut i fra min erfaring er kvinner like interessert i sex som menn. Men at seksualiteten fungerer forskjellig trenger du bare en tur i et chatrom for å se. Hvis du er kvinne, vil fire-fem menn raskt sende deg melding for uforpliktende sextreff. Om seksualiteten fungerte likedann for kvinner og menn, så hadde vel dette jevnet seg mer ut? Jeg skal overse de barnslige kommentarene dine på slutten, for diskusjonens skyld. "Du vet jo ikke hva jeg sier en gang, så hvordan kan du vite om det er helt på jordet?" Jeg leser jo det du skriver da, og ser at fler andre er uenige med deg her... "Som sagt, du må gjerne synes at kvinner tenner og er klar for sex like raskt som menn, men da er du nok uenig med de fleste eksperter. Og det er jo også helt greit, men det er altså der jeg har kunnskapen min fra. Bortsett fra dette har jeg selvfølgelig snakket ut i fra mine egne meninger, og det var da vitterlig de trådstarter ba om?" Ja, så du baserer altså dette på dine egne problemer og andre som har problemer, for det er jo mest dem sexeksperter jobber med, De som har det bra går jo ikke til sexperter... "Det virker som om du snakker ut i fra en kvinne som blir lett våt (fysisk funksjonsevne), som er forelsket i partneren sin (ikke bare elsker), som liker stedet og tiden for sex, som ikke er spesielt stressa, som ikke har andre ting å tenke på osv. Og da er jo alt helt greit. Mens en mann blir like kåt uansett. Det er selvfølgelig en ganske grov generalisering, men du ser poenget." Joda, ser at basert på hvordan du har det så kan umulig kvinner være kåte like raskt som menn...hehe... "At kvinner tar lengere tid rent fysisk å bli klar for sex betyr ikke at de ikke er spesielt kåte." Hvem sier at vi bruker lenger tid rent fysisk??? igjen du kan da ikke basere dette på at du bruker lang tid... "Ut i fra min erfaring er kvinner like interessert i sex som menn. Men at seksualiteten fungerer forskjellig trenger du bare en tur i et chatrom for å se. Hvis du er kvinne, vil fire-fem menn raskt sende deg melding for uforpliktende sextreff. Om seksualiteten fungerte likedann for kvinner og menn, så hadde vel dette jevnet seg mer ut?" Dette er vel et litt annet tema? "Jeg skal overse de barnslige kommentarene dine på slutten, for diskusjonens skyld." Barnslige? hehe... Forhåpentligvis er jeg 20-30 år yngre enn deg ja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest løvegård Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ja, heeeeeerreguuuuuuud... *tygge på tyggis med høy smattelyd og være _sååååå_ oppgitt over at noen er uenig med meg* Det er ikke bare jeg som er uenig med deg her, du må snart innse at du har bæsja litt på leggen her.. Kvinner er kåte, tenner raskt og har glede av samleie akkurat som menn, tro det eller ei. (Skjønner det er vanskelig å tro uten å ha opplevd det selv...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er mulig de fleste sexeksperter, samlivseksperter og leger tar feil på dette punktet. Men jeg betviler det. Som du sier så er det også situasjonsbetinget. Det er ikke noe tvil om at det går an å tenne på kort tid, også for kvinner. Men om alle kvinner var søkkvåt innen to minutter, så vet jeg ikke hvorfor noen har sexproblemer i det hele tatt "Det er mulig de fleste sexeksperter, samlivseksperter og leger tar feil på dette punktet. Men jeg betviler det" Tja, jeg vet ikke. Jeg tror ikke kvinner har noe vanskeligere for å tenne, men muligens er vi mindre flinke til å konsentrere oss om en ting av gangen. Menn tenker ikke på oppvasken som venter;) Jeg har ihvertfall lagt merke til at jeg er oftere kåt når jeg er på ferie og det kan ikke bety annet enn at jeg er mer avslappet og null fokusert på alt som skal gjøres. Og før vi fikk barn, var vi som kaniner begge to. Hadde da ikke noe mindre problemer med å tenne jeg enn han. Jeg tviler sterkt på at jeg er noe unntak i fra kvinner generelt;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 "Det er mulig de fleste sexeksperter, samlivseksperter og leger tar feil på dette punktet. Men jeg betviler det" Tja, jeg vet ikke. Jeg tror ikke kvinner har noe vanskeligere for å tenne, men muligens er vi mindre flinke til å konsentrere oss om en ting av gangen. Menn tenker ikke på oppvasken som venter;) Jeg har ihvertfall lagt merke til at jeg er oftere kåt når jeg er på ferie og det kan ikke bety annet enn at jeg er mer avslappet og null fokusert på alt som skal gjøres. Og før vi fikk barn, var vi som kaniner begge to. Hadde da ikke noe mindre problemer med å tenne jeg enn han. Jeg tviler sterkt på at jeg er noe unntak i fra kvinner generelt;) Større problemer, skal det stå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 "Du vet jo ikke hva jeg sier en gang, så hvordan kan du vite om det er helt på jordet?" Jeg leser jo det du skriver da, og ser at fler andre er uenige med deg her... "Som sagt, du må gjerne synes at kvinner tenner og er klar for sex like raskt som menn, men da er du nok uenig med de fleste eksperter. Og det er jo også helt greit, men det er altså der jeg har kunnskapen min fra. Bortsett fra dette har jeg selvfølgelig snakket ut i fra mine egne meninger, og det var da vitterlig de trådstarter ba om?" Ja, så du baserer altså dette på dine egne problemer og andre som har problemer, for det er jo mest dem sexeksperter jobber med, De som har det bra går jo ikke til sexperter... "Det virker som om du snakker ut i fra en kvinne som blir lett våt (fysisk funksjonsevne), som er forelsket i partneren sin (ikke bare elsker), som liker stedet og tiden for sex, som ikke er spesielt stressa, som ikke har andre ting å tenke på osv. Og da er jo alt helt greit. Mens en mann blir like kåt uansett. Det er selvfølgelig en ganske grov generalisering, men du ser poenget." Joda, ser at basert på hvordan du har det så kan umulig kvinner være kåte like raskt som menn...hehe... "At kvinner tar lengere tid rent fysisk å bli klar for sex betyr ikke at de ikke er spesielt kåte." Hvem sier at vi bruker lenger tid rent fysisk??? igjen du kan da ikke basere dette på at du bruker lang tid... "Ut i fra min erfaring er kvinner like interessert i sex som menn. Men at seksualiteten fungerer forskjellig trenger du bare en tur i et chatrom for å se. Hvis du er kvinne, vil fire-fem menn raskt sende deg melding for uforpliktende sextreff. Om seksualiteten fungerte likedann for kvinner og menn, så hadde vel dette jevnet seg mer ut?" Dette er vel et litt annet tema? "Jeg skal overse de barnslige kommentarene dine på slutten, for diskusjonens skyld." Barnslige? hehe... Forhåpentligvis er jeg 20-30 år yngre enn deg ja... Det eneste jeg påstår er at kvinner generelt tenner saktere enn menn. Sjekk linken lenger ned som støtter dette. Du og mange andre må gjerne være uenig i det, det er helt greit. Jeg velger altså å stole på ekspertene angående dette. Det betyr ikke at jeg mener kvinner ikke blir like kåte som menn, at det er umulig for kvinner å tenne raskt, at kvinner ikke har glede av samleie eller andre lignende påstander. Så nå kan du slutte å påstå at jeg mener det. Du mener at jeg har et gammeldags kvinnesyn og dårlig sex, om jeg forstår deg rett. Hvorfor tror du det? Fortell, så kan jeg oppklare det for deg med en gang. Jeg nevnte situasjonen med flere menn på jakt etter sex, fordi jeg mener det sier at situasjonen rundt er viktigere for kvinners kåthet enn for menns (hvem de har sex med osv.). Dette er jo bare min antakelse, men jeg mener altså at det har med kvinners seksualitet å gjøre. Selvfølgelig er problemstillingen mer komplisert enn det, men jeg tror dette er en viktig grunn. Hva mener du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er mulig de fleste sexeksperter, samlivseksperter og leger tar feil på dette punktet. Men jeg betviler det. Som du sier så er det også situasjonsbetinget. Det er ikke noe tvil om at det går an å tenne på kort tid, også for kvinner. Men om alle kvinner var søkkvåt innen to minutter, så vet jeg ikke hvorfor noen har sexproblemer i det hele tatt Sex-ekspertene behandler vel sjelden de kvinnene som ikke har seksuelle problemer, som bl.a. tenner lett. Og man må vel anta at kvinner flest ikke oppsøker sexeksperter bl.a. fordi de ikke har særlige problemer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 herreguuuud... Fatter du ikke at det selvsagt ikke gjelder alle, men de som har et normalt sexliv. De som har problemer har jo da selvsagt problemer og de kan man jo ikke ta med. Fatter du ikke det?? En kan ikke si at det vanlige for kvinner ikke er å tenne på mannen basert på at de som er i elendige forhold eller som er frigide ikke tenner på sin mann. Blir matt jeg... "En kan ikke si at det vanlige for kvinner ikke er å tenne på mannen basert på at de som er i elendige forhold eller som er frigide ikke tenner på sin mann." På norsk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sex-ekspertene behandler vel sjelden de kvinnene som ikke har seksuelle problemer, som bl.a. tenner lett. Og man må vel anta at kvinner flest ikke oppsøker sexeksperter bl.a. fordi de ikke har særlige problemer? Det kan man sikkert. Men jeg håper da inderlig at de ikke kun baserer seg på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 "En kan ikke si at det vanlige for kvinner ikke er å tenne på mannen basert på at de som er i elendige forhold eller som er frigide ikke tenner på sin mann." På norsk? Man kan ikke basere normalen på de som ikke har det bra i forholdet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det eneste jeg påstår er at kvinner generelt tenner saktere enn menn. Sjekk linken lenger ned som støtter dette. Du og mange andre må gjerne være uenig i det, det er helt greit. Jeg velger altså å stole på ekspertene angående dette. Det betyr ikke at jeg mener kvinner ikke blir like kåte som menn, at det er umulig for kvinner å tenne raskt, at kvinner ikke har glede av samleie eller andre lignende påstander. Så nå kan du slutte å påstå at jeg mener det. Du mener at jeg har et gammeldags kvinnesyn og dårlig sex, om jeg forstår deg rett. Hvorfor tror du det? Fortell, så kan jeg oppklare det for deg med en gang. Jeg nevnte situasjonen med flere menn på jakt etter sex, fordi jeg mener det sier at situasjonen rundt er viktigere for kvinners kåthet enn for menns (hvem de har sex med osv.). Dette er jo bare min antakelse, men jeg mener altså at det har med kvinners seksualitet å gjøre. Selvfølgelig er problemstillingen mer komplisert enn det, men jeg tror dette er en viktig grunn. Hva mener du? Ekspertene? Dr. Phil? Jeg tror at han og andre "eksperter" baserer seg på de tilfelle de behandler, altså de med problemer. Ikke oss vanlige folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det kan man sikkert. Men jeg håper da inderlig at de ikke kun baserer seg på det. Jeg har en mistanke om at de gjør det. I så fall er ikke denne "forskningen" særlig mye verdt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sex-ekspertene behandler vel sjelden de kvinnene som ikke har seksuelle problemer, som bl.a. tenner lett. Og man må vel anta at kvinner flest ikke oppsøker sexeksperter bl.a. fordi de ikke har særlige problemer? det er nok riktig, men tror nok at man har skaffet til veie informasjon om folks seksualliv på andre måter enn kun ved å samle info om dem som har problemer, så de "lettantennelige" kvinnene blir nok fanget opp i undersøkelsene likevel. Men selv om det uomtvistelig finnes mange lettantennelige, så er det jo riktig av Dr Phil etc å fokusere på dem som IKKE er lettantennelige, nettopp for å "lære opp" mannen til å skjønne at 30 minutters masing ikke teller med som forspill! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Man kan ikke basere normalen på de som ikke har det bra i forholdet sitt. Takk skal du ha. Men hvordan vet dere hva som ligger bak disse "normalitetskurvene"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Takk skal du ha. Men hvordan vet dere hva som ligger bak disse "normalitetskurvene"? Det vet vi jo ikke. Jeg har bare valgt å stole på deres statistikk, i motsetning til min egen. Det betyr selvfølgelig ikke at den vil stemme for alle, ei heller at den garantert er riktig. Men jeg har jo svært begrenset erfaring i forhold til kvinner og sex 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Takk skal du ha. Men hvordan vet dere hva som ligger bak disse "normalitetskurvene"? Ja, ikke vet jeg hvordan de innhenter tallene! :-) Men når det snakkes og skrives så mye om det at det er mer vanlig for kvinner enn for menn å trenge mer tid og forspill, så antar jeg at det er rimelig sannsynlig at dette stemmer overens med virkeligheten, selv om det her som ellers finnes masse unntak. Det er vel liten tvil om at det finnes kvinner i begge kategorier! :-) Det er naturlig at Dr Phil og andre fokuserer på ddem som trenger litt mer tid, nettopp i "opplæringsøyemed"/Bevisstgjøring av mannen. For det er helt på trynet av kverulanten i denne tråden å påstå at en ikke fullt så lettantennelig kvinne generelt sett må ha det dårlig i forholdet sitt/ha elendig sex/være frigid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ja, ikke vet jeg hvordan de innhenter tallene! :-) Men når det snakkes og skrives så mye om det at det er mer vanlig for kvinner enn for menn å trenge mer tid og forspill, så antar jeg at det er rimelig sannsynlig at dette stemmer overens med virkeligheten, selv om det her som ellers finnes masse unntak. Det er vel liten tvil om at det finnes kvinner i begge kategorier! :-) Det er naturlig at Dr Phil og andre fokuserer på ddem som trenger litt mer tid, nettopp i "opplæringsøyemed"/Bevisstgjøring av mannen. For det er helt på trynet av kverulanten i denne tråden å påstå at en ikke fullt så lettantennelig kvinne generelt sett må ha det dårlig i forholdet sitt/ha elendig sex/være frigid! Mulig h*n kverulerer litt, men jeg er i grunnen enig i en del av det hun sier. Jeg tror at mye av det med kvinner og seksualitet er gamle myter. Kvinners seksualitet skal alltid "problematiseres", det er så mye mer "komlisert" enn menns seksualitet (opp med den, pul og sprut). Jeg tror kvinner flest har et ukomplisert sexliv, og kan tenne og få orgasme på no time. Det er bare det at man hører så lite om oss som har det sånn. Det er liksom ikke interessant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Mulig h*n kverulerer litt, men jeg er i grunnen enig i en del av det hun sier. Jeg tror at mye av det med kvinner og seksualitet er gamle myter. Kvinners seksualitet skal alltid "problematiseres", det er så mye mer "komlisert" enn menns seksualitet (opp med den, pul og sprut). Jeg tror kvinner flest har et ukomplisert sexliv, og kan tenne og få orgasme på no time. Det er bare det at man hører så lite om oss som har det sånn. Det er liksom ikke interessant... Ja, det er jo definitivt en interessant diskusjon Jeg føler det på mange vis likedan. Kvinner har den kompliserte seksualiteten og menn er så enkle. Men i mitt forhold (som nå er slutt), så var det jeg som ville ha sex "uansett". Han trengte at vi var gode venner over langt tid, ikke var mye stress, at han ikke var sliten... Og jeg følte meg unormal fordi jeg som kvinne gjerne brukte sex som et avbrekk fra alt annet og kunne tenke meg sex for sexens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest løvegård Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det eneste jeg påstår er at kvinner generelt tenner saktere enn menn. Sjekk linken lenger ned som støtter dette. Du og mange andre må gjerne være uenig i det, det er helt greit. Jeg velger altså å stole på ekspertene angående dette. Det betyr ikke at jeg mener kvinner ikke blir like kåte som menn, at det er umulig for kvinner å tenne raskt, at kvinner ikke har glede av samleie eller andre lignende påstander. Så nå kan du slutte å påstå at jeg mener det. Du mener at jeg har et gammeldags kvinnesyn og dårlig sex, om jeg forstår deg rett. Hvorfor tror du det? Fortell, så kan jeg oppklare det for deg med en gang. Jeg nevnte situasjonen med flere menn på jakt etter sex, fordi jeg mener det sier at situasjonen rundt er viktigere for kvinners kåthet enn for menns (hvem de har sex med osv.). Dette er jo bare min antakelse, men jeg mener altså at det har med kvinners seksualitet å gjøre. Selvfølgelig er problemstillingen mer komplisert enn det, men jeg tror dette er en viktig grunn. Hva mener du? Tror du er iferd med å ro deg bort fra temaet... Vi lever i to verdener når det gjelder sex. Ikke noe poeng å diskutere mer. Vi er sikkert ikke akkurat i samme generasjon heller, det du sier minne mye om mors holdninger... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest løvegård Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 "En kan ikke si at det vanlige for kvinner ikke er å tenne på mannen basert på at de som er i elendige forhold eller som er frigide ikke tenner på sin mann." På norsk? Klarer du virkelig ikke lese setningen pga at det mangler komma eller noe? Med litt godvilje så går det nok skal du se, det her er ingen norsktime! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det finner jeg litt merkelig Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Tror du er iferd med å ro deg bort fra temaet... Vi lever i to verdener når det gjelder sex. Ikke noe poeng å diskutere mer. Vi er sikkert ikke akkurat i samme generasjon heller, det du sier minne mye om mors holdninger... "det du sier minne mye om mors holdninger..." Fordi at du vet alt om din mors seksualitet, akkurat... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242891-st%C3%B8rrelse-i-forhold-til-nytelse/page/3/#findComment-1886562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.