Gå til innhold

Kjeven min Smeller !

Anbefalte innlegg

Kjeven min smeller og det føles som om leddene ikke passer sammen.Det gjelder kun høyre side og det gjør fryktelig vondt og er veldig plagsomt.

Noen ganger den siste tiden har den låst seg helt og har ike "løsnet" før etter et par timer.

Har hatt problemer med visdomstenner som det ikke var plass til, og fikk de kirurgisk fjernet fra denne siden da tannlegen min trodde disse kunne være årsaken.

Problemet er verst på morgenen når jeg skal pusse tennene eller spise frokost. Kjeven stopper og jeg får panikk og rykker til og den smeller. Jeg kan heller ikke ligge på rygg mens jeg prater, da låser den seg helt, og jeg må masere den en lang stund før jeg kjenner den begynner å løsne.

Hva skyldes dette? Er det varig? Hvordan blir jeg kvitt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2429-kjeven-min-smeller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Dette høres ille ut.

TMD (temporo-mandibular-disorder) er en lidelse med sammensatt årsaksammenheng og bare en grundig undersøkelse hos en flink tannlege kan stille en sikker diagnose og gi en adekvat behandling.

Ved universitetstannklinikkene i Bergen og Oslo har de egne avdelinger som steller med slike problemer.

Hvis du bor slik til at du kan henvende deg til et av stedene, anbefaler jeg deg å gjøre det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2429-kjeven-min-smeller/#findComment-8898
Del på andre sider

• 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...