Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år. Jeg er seksuellt aktiv og har fast partner. I det siste har jeg begynnt å klø rundt og i vagina,og på kjønnsleppene. Det lukter også litt vondt av utfloden min(råtten fisk). Partneren min har ingen kjønnssykdommer,men for et par uker siden lå jeg med en kammerat av meg. Han har heller ingen kjønnssykdommer. Alle disse tegnene tyder på at jeg har fått bakteriell vaginose. Jeg har lest om det og vet at det behandles med en antibiotikakur. Hvor får jeg tak i det? Er det nødvendig med resept eller underlivsunnersøkelse? Jeg har nemmelig problemer med å gå til lege,og en underlivsunnersøkelse byr meg sterkt imot. Går det an å bare gå på apoteket og kjøpe denne antibiotika-kuren? Hvis noen kunne hjelpt meg med svar på dette,så hadde jeg blitt kjempeglad! Det er nemmelig et stort problem for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24294-bakteriell-vaginose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De medikamenter man bruker for bakt.vaginose er på resept, så du må til legen. Du bør også sjekkes for chlamydia i og med du har hatt to partnere (selv de sier at de ikke har hatt sykdommen)

Takk for raskt svar!

Jeg må opplyse om at de jeg har hatt sex med er min partner i over et og et halvt år nå,og en god venn av meg. Begge har testet seg for kjønnsykdommer,og de hadde ingen ting. Jeg har 40 stykk av noen slags penicilin piller som heter "abboticin" liggende hjemme. Det står at en skal ta fire stykk,fordelt på ulike tidspunkt på dagen, hver dag i en uke,også ta tre om dagen til brettene er tomme. Jeg har begynt å ta de. Kommer det til å hjelpe? Du sier det er nødvendig med resept fra lege,er det da nødvendig med underlivsunnersøkelse? Det byr meg sterkt imot,og jeg kan klare å skaffe pillene på annen måte. Hva heter de pillene som blir brukt til å kurere bakteriell vaginose? Ps. Jeg har gått syk i ca en måned nå. Først en hadde jeg en ukes periode med kraftig influensa(el noe lignende). Høy feber og oppkast. Nesten like etter på fikk jeg en kraftig sti på øyet(den har nettopp forsvunnet),og for en del dager siden fikk jeg høy feber(opptil 40 på natten) og kraftig forkjølelse. Ellers har jeg gått små-forkjølet hele tiden. Kan det ha noe med at jeg har fått bakteriell vaginose? Pga svekket imunforsvar eller noe sånt? I så fall,går bakteriell vaginose over når jeg blir skikkelig frisk igjen? Blir svært takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24294-bakteriell-vaginose/#findComment-102158
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

Jeg må opplyse om at de jeg har hatt sex med er min partner i over et og et halvt år nå,og en god venn av meg. Begge har testet seg for kjønnsykdommer,og de hadde ingen ting. Jeg har 40 stykk av noen slags penicilin piller som heter "abboticin" liggende hjemme. Det står at en skal ta fire stykk,fordelt på ulike tidspunkt på dagen, hver dag i en uke,også ta tre om dagen til brettene er tomme. Jeg har begynt å ta de. Kommer det til å hjelpe? Du sier det er nødvendig med resept fra lege,er det da nødvendig med underlivsunnersøkelse? Det byr meg sterkt imot,og jeg kan klare å skaffe pillene på annen måte. Hva heter de pillene som blir brukt til å kurere bakteriell vaginose? Ps. Jeg har gått syk i ca en måned nå. Først en hadde jeg en ukes periode med kraftig influensa(el noe lignende). Høy feber og oppkast. Nesten like etter på fikk jeg en kraftig sti på øyet(den har nettopp forsvunnet),og for en del dager siden fikk jeg høy feber(opptil 40 på natten) og kraftig forkjølelse. Ellers har jeg gått små-forkjølet hele tiden. Kan det ha noe med at jeg har fått bakteriell vaginose? Pga svekket imunforsvar eller noe sånt? I så fall,går bakteriell vaginose over når jeg blir skikkelig frisk igjen? Blir svært takknemmelig for svar!

Hei !!!

Leste dine to innlegg.

Du burde ta deg en tur til legen selv om det byr deg sterkt imot.

Det er lettere for en lege og vurdere hva som er feil, og å ta medisin som du eller andre har fått for andre sykdommer/symptomer er ikke lurt. Det er ikke bestandig at det hjelper og det kan jo være noe helt annet som feiler deg.

Skjønner problemet ditt, ettersom jeg ikke er noe glad i legebesøk selv, men må man, så må man !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24294-bakteriell-vaginose/#findComment-102801
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...