Gå til innhold

Utroskap - er jeg naiv?

Anbefalte innlegg

Jeg stoler på ingen menn lengre, det er tryggere å leve på forelskelse og finne en ny...for å unngå de dypere følelser, for å unngå å bli såret, det er deilig å leve uten å forplikte seg til en kjæreste, det er så mye utroskap at det virker som om det alle religioner hentyder til at vi er monogame er feil, kanskje vi ikke er skapt for en person. Jeg skal ihvertfall aldri ha en kjæreste igjen! Kjærlighet er slitsomt, mye smerte, det vonde overdøver det gode, forelskelse er krem, en kan drømme, en kan glemme, bare leve uten å forplikte seg til en. Jeg er ovverasket over meg selv, at jeg har blitt som jeg er.

Jeg var sånn før, fordi jeg fra barndommen av lærte at ingen var til å stole på. Hvem som helst kunne svikte deg når det buttet imot. Nå har jeg truffet samboeren min, og synes det er utrolig godt å kunne slappe av og ikke føle behov for å være så selvstendig og sterk hele tiden. Jeg veit at jeg hadde klart meg helt fint aleine hvis det skulle være så, fordi jeg alltid har gjort det, og derfor kan jeg nyte alt det fine ved å være myk, sårbar og å ha full tillit til noen!

Hva har gjort deg sånn du er nå? Er du sånn av natur, eller har du blitt brent?

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• muriel

3

• songbirdy

3

• Ugga Bugga

2

Isåfall er jeg like naiv som deg! Om ikke mer. Er ikke sjalu heller. Eller skal iallefall mye til for at jeg blir det.

Hadde jeg ikke trodd han klarte å holde seg unna andre, hadde jeg ikke vært sammen med ham. Jeg har også stolt på begge eksene mine, og tror fortsatt ikke noen av dem har vært utro mot meg, selv om jeg vet at han ene var utro mot sin eks før meg. Men det var hevn etter hun var utro mot ham.

Jeg tror ikke at sjalusi nødvendigvis trenger å ha med manglende tillit til samboeren å gjøre. Jeg "veit" at han aldri ville være utro mot meg, men jeg liker ikke at toppløse jenter sprader rundt ham på stranda likevel. Ikke fordi jeg tror han engang ønsker å røre henne, men fordi jeg innbiller meg at han skulle ønske jeg hadde sånne pupper osv. Ser du forskjellen?

Men hvorfor skulle akkurat _min_ samboer være den ene som aldri ville vært utro, når sikkert de fleste jenter tenker det som sin egen...

Mange av dem er jo faktisk utro!

Fordi han ikke er typen til å være utro. Jeg har aldri vært utro, og jeg tviler veldig på at jeg noen gang kommer til å være det. Jeg vil ikke miste det jeg har og jeg vil ikke såre en jeg er glad i ;-)

Fordi han ikke er typen til å være utro. Jeg har aldri vært utro, og jeg tviler veldig på at jeg noen gang kommer til å være det. Jeg vil ikke miste det jeg har og jeg vil ikke såre en jeg er glad i ;-)

Men når du sier at du aldri ville være utro fordi du ikke vil miste det du har, og fordi du ikke vil såre ham - betyr det at du noen gang har hatt lyst til det? Jeg mener ikke at du har vurdert å være utro, men har lysten noen gang vært der i det hele tatt? Lurer på om jeg kanskje er litt rar, for det kunne seriøst aldri falt meg inn! Tror aldri jeg kunne ha lyst til å være utro... Kanskje fordi sex er noe jeg kun får lyst på og virkelig nyter hvis det er med en jeg er glad i!

Jeg kan jo selvfølgelig ikke ane hvor grusomt det må være, men hvordan takler man en sånn ting? Og ikke minst, hvilken innstilling vil du gå inn i ditt neste forhold med? Følte du at du torde å legge all tillit til ham da dere var sammen? Eller var du forbeholden hele veien?

Eks'en er en (diagnostisert) psykopat, og etter noen år sammen med en slik en innser du gjerne at alt er din egen feil - tro det eller ei!

Derfor gikk jeg fra legen og hjem, gråt mine modige tårer og tilsto for ham at jeg hadde en kjønnsykdom. Jeg sa som sant var, at legen ikke forsto hvordan jeg hadde pådratt meg dette, så jeg trodde det måtte ha ligget latent siden min forrige partner mange år tilbake.

Idiotisk? Ja, sikkert. Men slik var jeg blitt etter mange år i denne mannens vold. Siden fikk jeg vite at han hadde vært utro mange, mange ganger. Det endte med at han fikk seg KJÆRESTE, et forhold som pågikk omlag et halvt år før jeg fikk vite det. Da var det slutt.

Nå har jeg, etter mange år alene, fått meg en kjæreste. Han virker som verdens snilleste og godeste, men jeg er likevel skitredd. Er veldig glad i ham, savner ham grusomt når vi er fra hverandre - men holder det likevel på et litt uforpliktende plan.

Jeg elsker ham og vil selvsagt se mest mulig til ham. Men OM han holder ut, blir det leeeenge til jeg evt. vurderer å flytte sammen med ham.

Det er den eneste tingen jeg har lovet meg selv: Jeg skal ALDRI oppleve dette igjen. Om det så betyr at jeg skal være alene resten av livet.

Annonse

Det er UTROLIG MYE utroskap ute og går... Blir nesten deprimert over alle gifte menn som kan tenke seg et eventyr... (og det er helt sikkert mange kvinner også men de prøver ikke meg).

Når det er sagt: jeg VET at det likevel er mange som er trofaste. Jeg kvier meg ikke for å gå inn i et forhold om resten føles rett, jeg har grunnleggende tillit til alle mennesker inntil jeg har grunn til noe annet.

Ingen bør ta partneren sin for GITT, men man bør absolutt ikke gå rundt og gruble uten foranledning. Det er nok av andre ting å bekymre seg over i livet :-)

Hvordan forholder du deg da til ideen "temptation island"? Ville du "utfordret skjebnen" som i det programmet, eller prøve å holde ham unna fristelser? I dagliglivet mener jeg! Ikke helt enig med meg selv om hva jeg mener der...

Temptation island er noe av det største tøvet jeg vet om.

Tror nok ikke jeg hadde slengt meg og gubben inn der med den samme roen som jeg har ellers i hverdagen nei. Og hvem vet? Kanskje det hadde vært meg som sprakk da=0)

Det jeg mener er at det ikke har noe for seg å gå å tenke på alt som kan skje.

Men når du sier at du aldri ville være utro fordi du ikke vil miste det du har, og fordi du ikke vil såre ham - betyr det at du noen gang har hatt lyst til det? Jeg mener ikke at du har vurdert å være utro, men har lysten noen gang vært der i det hele tatt? Lurer på om jeg kanskje er litt rar, for det kunne seriøst aldri falt meg inn! Tror aldri jeg kunne ha lyst til å være utro... Kanskje fordi sex er noe jeg kun får lyst på og virkelig nyter hvis det er med en jeg er glad i!

Nei, jeg har aldri hatt lyst til å å være utro. Selvfølgelig tenner jeg på andre mannfolk. Men det er et langt skritt derfra og til å hoppe til køys med en fyr ;-)

Gjest en som ikke mister håpet

Du tar feil! Min mann er ikke og blir heller aldri noen slu person.

Han har like stor oversikt over meg, som jeg over han.

Tro og men hva du vil, det spiller forsåvidt ingen rolle for oss og vårt forhold :)

Greit nok at du er sikker og trygg på ham, men jeg skjønner bare ikke hvordan dere greier (orker og vil) å ha oversikt over hveranre 24/7 i mange år. Er dere aldri på NOE alene? Aldri en hjemme fra jobb, en på besøk uten den andre, på kafe, kino eller butikk uten den andre? Er det virkelig mulig?

Greit nok at du er sikker og trygg på ham, men jeg skjønner bare ikke hvordan dere greier (orker og vil) å ha oversikt over hveranre 24/7 i mange år. Er dere aldri på NOE alene? Aldri en hjemme fra jobb, en på besøk uten den andre, på kafe, kino eller butikk uten den andre? Er det virkelig mulig?

Veeel, jeg overdrev kanskje bittelitt... ;-p

Men jeg (vi!) har oversikten altså, jepp-jepp! ;)

Veeel, jeg overdrev kanskje bittelitt... ;-p

Men jeg (vi!) har oversikten altså, jepp-jepp! ;)

Det har ikke vi. :o) Vi har alle muligheter til å drive med andre såpass sjeldent som vi sees i perioder, men jeg stoler fullt og fast på ham. Og han på meg.

Men så dum at jeg har skylappene godt fortrukket er jeg jo ikke alikevel.

Det har ikke vi. :o) Vi har alle muligheter til å drive med andre såpass sjeldent som vi sees i perioder, men jeg stoler fullt og fast på ham. Og han på meg.

Men så dum at jeg har skylappene godt fortrukket er jeg jo ikke alikevel.

Når jeg ikke har oversikten har jeg full tillitt til han. Han har vært hundre prosent trofast i 24 år, og jeg har så stor tillitt til han at jeg vet han alltid vil være trofast.

Om han så var den siste trofaste mann gå jorda ville jeg stole på han. :)

Annonse

Når jeg ikke har oversikten har jeg full tillitt til han. Han har vært hundre prosent trofast i 24 år, og jeg har så stor tillitt til han at jeg vet han alltid vil være trofast.

Om han så var den siste trofaste mann gå jorda ville jeg stole på han. :)

Jeg fant jo fort ut at dersom jeg skulle slå meg sammen med ham så måtte jeg bare stole på ham. Da vi ble sammen jobbet han nemlig på cruiseskip i Karibien i 3,5 mnd i slengen. :o)

Jeg synes ikke du er naiv.

I mitt forrige forhold hadde jeg en som var veldig sjalu og trodde jeg kunne være utro når som helst (føltes iallfall sånn). Merket at jeg ble veldig preget av dette og følte meg nesten utro bare jeg pratet med en annen gutt. Jeg ble også selv mer mistenksom mot han og kunne bli fort sur hvis han pratet om andre jenter/eksen. Uten at jeg helt vet hvorfor.

Nå har jeg truffet en som er helt annerledes. Som ikke er sjalu og som _virkelig_ stoler på meg. Da kommer og mer den rette meg fram. Nå er jeg ikke sjalu i hele tatt. Han bor på et annet sted, deler leil. med ei jente, men ser allikevel ingen grunn til å være sjalu eller mistenksom! Hadde eksen min bodd med ei jente så hadde jeg nok blitt smågal ;)

Så det er rart hvordan man blir preget av den man er sammen med. Jeg tror hvis man har et forhold der man stoler helt og fult på hverandre og har like meninger om det her, så vil det være mindre sjanse for at man er utro.

Kanskje dette høres helt rart ut, men det er iallfall noe jeg føler :)

• 2 uker senere...
Gjest Phenomena

Jeg tror det er UTROLIG vanlig. Jeg kjenner flere som har vært utro i en eller annen grad og ved en eller annen anledning enn de som aldri har vært det for å si det sånn. Men jeg tror ikke alle er utro likevel. For eksempel tror jeg ikke kjæresten min er det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...