Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-piller i snart åtte år nå, er 24 år. Har i løpet av den tiden hatt to fastleger. Er det underlig at ingen av dem mener det er nødvendig med en gynekologisk undersøkelse? Har aldri hatt en, og har derfor hintet innpå flere ganger hos legen, men han mener det ikke er nødvendig siden jeg er så ung. Vil jo ikke akkurat virke overivrig heller da, og kreve en liksom... Ikke akkurat favorittfantasien min! Men skulle jo gjerne vite at alt er ok der nede, spesielt nå som jeg nærmer meg tanken på å få barn. Er ikke dette litt underlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242966-ingen-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er litt rart. Du bør få tatt både klamydiatest og celleprøve iallefall.

Så du ville ringe og be om en undersøkelse? Usj, kjipe greier det der altså! Som med tannlegen. Klarer aldri å be om en time selv, må få ham til å sende innkallelse! Hvorfor får ikke alle jenter det?!

Har ikke akkurat vært rundt hele byen jeg altså, men en test kunne jo likevel vært greit. Må bare komme igjennom den første grusomme...

Snacky1365380698

Hvis legen ikke mener det er nødvendig er det vel strengt tatt ikke det. Men skjønner deg veldig godt. Greit å vite at alt er ok.

Ta å bestill deg time til gynekolog. Ring litt rundt å forhør deg om priser. De varierer fra 400 og oppover. Litt dyrere enn fastlege, men greit å ha en fast gynekolog man går til gjennom årene.

Min erfaring er også at gynekologer er mer grundig, tar flere prøver for å være sikker, og har en helt annen pasientforståelse når det gjelder gynekologi enn vanlige allmenneleger (skulle jo bare mangle, de er jo spesialister).

Hvis legen ikke mener det er nødvendig er det vel strengt tatt ikke det. Men skjønner deg veldig godt. Greit å vite at alt er ok.

Ta å bestill deg time til gynekolog. Ring litt rundt å forhør deg om priser. De varierer fra 400 og oppover. Litt dyrere enn fastlege, men greit å ha en fast gynekolog man går til gjennom årene.

Min erfaring er også at gynekologer er mer grundig, tar flere prøver for å være sikker, og har en helt annen pasientforståelse når det gjelder gynekologi enn vanlige allmenneleger (skulle jo bare mangle, de er jo spesialister).

Takk for tipset! Har i grunn aldri tenkt på å gå til noen annen enn fastlegen min... Forstår at legen sikkert veit hva han snakker om, men i dette tilfellet gjør han jo på en måte ikke det. Han kan jo ikke vite om jeg har pådratt meg en kjønnssykdom! Skal kontakte en i løpet av uka jeg, og ta det store skrittet ut i det skumle ukjente...

Snacky1365380698

Takk for tipset! Har i grunn aldri tenkt på å gå til noen annen enn fastlegen min... Forstår at legen sikkert veit hva han snakker om, men i dette tilfellet gjør han jo på en måte ikke det. Han kan jo ikke vite om jeg har pådratt meg en kjønnssykdom! Skal kontakte en i løpet av uka jeg, og ta det store skrittet ut i det skumle ukjente...

Det går så bra så :) Når alt er gjort sitter du igjen og lurer på hvorfor du gruet deg :)

Lykke til!

Annonse

Så du ville ringe og be om en undersøkelse? Usj, kjipe greier det der altså! Som med tannlegen. Klarer aldri å be om en time selv, må få ham til å sende innkallelse! Hvorfor får ikke alle jenter det?!

Har ikke akkurat vært rundt hele byen jeg altså, men en test kunne jo likevel vært greit. Må bare komme igjennom den første grusomme...

Var i omtrent samme situasjon her tidligere i august. Er 24, gått på p-piller siden jeg var 17, men aldri tatt gu. Ikke akkurat frista, og vært lite syk. Har testa meg for klamydia og sånt noen ganger, men bare urinprøve, så helt nytt for meg. Bestilte egentlig time i sympati med ei venninne som skulle til undersøkelse, og for å få ut fingeren. Viste seg å være svært så raskt overstått, og langt mindre ubehagelig enn jeg hadde sett for meg. Absolutt ikke noe å utsette! Jeg bestilte time hos studenthelsetjenesten - gratis for studenter - og dersom du i det hele tatt trenger å oppgi grunn, er det bare å si at du mener det er på tide med en undersøkelse, eller at du gjerne vil få tatt celleprøver, som jo anbefales fra du er omtrent 25. sÅ bare hiv deg i det! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...