Gå til innhold

Nå var begeret fult ....

Anbefalte innlegg

Gjest hjernetrim
Skrevet

Så er hverdagen tilbake for fult, barna på skolen og vi på jobb.

Jeg er allerede sliten, nye rutiner pga at vårt minste barn begynte i 1. klasse, og jeg føler at jeg hele tiden må gå i etterkant for å se at alt er ordnet. Beskjeder blir gitt til barn og far, barna husker beskjedene .... men puuuuh det gjør ikke far.

Her en ettermiddag forklarte jeg i korte trekk at nå er jeg kjempelei av å gå i etterkant å måtte kontrollere at ting har blitt gjort pga at han glemmer og glemmer. Jeg måtte bare leve med å gå i etterkant, for han var nå engang glemsk ... puuuh. Nei, det nekter jeg, du kan vel iallefall prøve å ta deg sammen ... Så blir han sur, er drittlei gneldringen min, skjønner jo det godt da, men faen skal jeg bare gå der som en annen hushjelp da ?? Denne ettermiddagen stikker han avgårde i bilen, vil ikke spise middag med oss, barna kom inn etterhvert å lurte på pappa, jeg måtte jo lyve litt da å si at han måtte på et møte .... så sitter jeg der da som et spørsmålstegn, hva betydde det at han bare stikker liksom, puuuh

Nå går vi å skuler på hverandre igjen da (prøver selvfølgelig at barna ikke skal merke noe).... å jeg blir så lei så lei.

(Vi har vært gift i 15 år)

Jeg får jo ikke med hele historien her, men måtte få litt ut allikevel.

Noen som har tips til å få en mann til å trene opp hjernen sin ?

Skrevet

Hva med å prøve å hjelpe han til å huske bedre. En del mennesker har store problemer med å huske avtaler.

Kanskje du kan kjøpe en 7-sans til han og avtale at han må sjekke den hver morgen. Praktiske beskjeder blir gitt muntlig + skrevet i denne boka.

Det kan gjerne være en bok som omfatter hele familien slik at han ikke skal føle seg som den dumme her.

jeg hadde ikke bare godtatt at han ikke husker.

Skrevet

Hvor gammel er han? At man er veldig glemsk er faktisk ikke noe man kan noe for! Min far er glemsk, veldig glemsk og jeg husker min mor kjeftet og smelte for det, men hva hjalp det? Ingenting, annet enn at han ble lei seg, han kunne ikke noe for det. Dette kom snikende da min far tippet over 60 årsalderen, men det kan komme tidligere også.

Hva med en plan på kjøleskapsdøra eller i gangen? Slik at han ser den når han går forbi.

Gjest en annen kone
Skrevet

Mannen min er også slik, og jeg må be ham om å gjøre tingene når de skal gjøres. Det nytter ikke å skrive lapp, og det er slitsomt å tenke på ALT.

Gjest hjernetrim
Skrevet

Hvor gammel er han? At man er veldig glemsk er faktisk ikke noe man kan noe for! Min far er glemsk, veldig glemsk og jeg husker min mor kjeftet og smelte for det, men hva hjalp det? Ingenting, annet enn at han ble lei seg, han kunne ikke noe for det. Dette kom snikende da min far tippet over 60 årsalderen, men det kan komme tidligere også.

Hva med en plan på kjøleskapsdøra eller i gangen? Slik at han ser den når han går forbi.

Han er 36.

Vi har kalender hengenes på veggen, her skriver jeg opp det meste.

Men jeg føler (og det er sikkert feil av meg) at det går på likegyldighet liksom.

Gjest husmoor
Skrevet

Han er 36.

Men jeg føler (og det er sikkert feil av meg) at det går på likegyldighet liksom.

Det trenger ikke være likegyldighet, ikke sikkert han greier. Dessuten så VET han jo at han ikke trenger konsentrere seg 100% om å få det til for hvis han ikke gjør det så er du der og ordner opp. Han har jo sikkerthetsnett og da kan man tillate seg å slurve litt mer, om du forstår.

Prøv å ikke mas, la ham ordne opp og ta det om noe blir feil.

Gjest hjernetrim
Skrevet

Hva med å prøve å hjelpe han til å huske bedre. En del mennesker har store problemer med å huske avtaler.

Kanskje du kan kjøpe en 7-sans til han og avtale at han må sjekke den hver morgen. Praktiske beskjeder blir gitt muntlig + skrevet i denne boka.

Det kan gjerne være en bok som omfatter hele familien slik at han ikke skal føle seg som den dumme her.

jeg hadde ikke bare godtatt at han ikke husker.

Vi har kalender på veggen der jeg skriver opp det viktigste.

At jeg i tillegg skulle laget en bok til han ... vil ikke det gjøre han enda "sløvere"/likegyldig da ?

Skrevet

Han er 36.

Hvis det er snakk om ting som ikke alvorlig går ut over andre så la ham ta det som kommer etterpå når han ikke har husket det.

Hørte om en familie som hadde som regel at dersom de skulle noe i forbindelse med hans familie så skulle han ordne barnevakt og omvendt. To ganger måtte mannen bli hjemme mens frua gikk i selskap før han skjønte at hun faktisk mente det... :o)

Skrevet

Dere må opprette nye rutiner rett og slett - kjøp en flott mappe til ungene med sånn strikklukker - der skal alle løsark og beskjeder ligge. Om du hele tiden går etter så hjelper det jo ikke noe - han må erfare hva som skjer om noe viktig blir glemt - og han må ta ansvaret -om det er sånn at han er hjemme og skal gjøre dette - hvis ikke må det bli din oppgave - og så får han gjøre noe annet som han kan bedre enn deg. Det er lite nytte i at begge skal gjøre samme ting.

Han glemmer ikke med vilje heller - så da må dere gjøre noen forandringer i hverdagen deres.

Skrevet

Vi har kalender på veggen der jeg skriver opp det viktigste.

At jeg i tillegg skulle laget en bok til han ... vil ikke det gjøre han enda "sløvere"/likegyldig da ?

Kalender på veggen fungerer jo på samme måte som en 7-sans.

Så du skal ikke gjøre begge deler.

Men klarer han ikke å lese på kalenderen da?

Skrevet

Menn er menn, de er bare skapt sånn. Jeg tror man bare må leve med det.

Eventuelt kan du overlate mere ansvar til han uten å gå og etterkontrollere hele tiden? men da må du godta at alt ikke blir helt perfekt. Han får trent seg opp etterhvert som han lærer av egen erfaring (uten innblanding!!), så det blir litt bedre, om ikke perfekt.

Du bør lære deg å ikke irritere deg over bagateller, ikke vær så nøye på det og tørre å gi fra deg ansvaret.

Len deg litt tilbake og slapp av.

Skrevet

hoho, er menn tilbakestående tro? ;p

Skrevet

Skrevet

Kan jo begynne å lure...

Skrevet

nei - de er smarte - de vet jo at mange kvinner går etter og gjør det for dem.

Skrevet

nei - de er smarte - de vet jo at mange kvinner går etter og gjør det for dem.

Det spørs om de da bare gjør seg sjøl en bjørnetjeneste? ;)

Gjest en annen kone
Skrevet

Dere må opprette nye rutiner rett og slett - kjøp en flott mappe til ungene med sånn strikklukker - der skal alle løsark og beskjeder ligge. Om du hele tiden går etter så hjelper det jo ikke noe - han må erfare hva som skjer om noe viktig blir glemt - og han må ta ansvaret -om det er sånn at han er hjemme og skal gjøre dette - hvis ikke må det bli din oppgave - og så får han gjøre noe annet som han kan bedre enn deg. Det er lite nytte i at begge skal gjøre samme ting.

Han glemmer ikke med vilje heller - så da må dere gjøre noen forandringer i hverdagen deres.

Nå så jeg overskriften på 100 nyeste og trodde du snakket om begeret ditt.....

Skrevet

Nå så jeg overskriften på 100 nyeste og trodde du snakket om begeret ditt.....

ææææææææsj - hehehe!

Gjest hjernetrim
Skrevet

Jo, men det går liksom inn det ene øret og ut igjen det andre, han kan lese det den ene dagen for så å ha glemt det igjen dagen etter.

Det er her det jeg kaller den likegyldigheten kommer inn i bildet ...

Skrevet

Jo, men det går liksom inn det ene øret og ut igjen det andre, han kan lese det den ene dagen for så å ha glemt det igjen dagen etter.

Det er her det jeg kaller den likegyldigheten kommer inn i bildet ...

Er han like håpløs på alt, eller fester ting HAN har lyst til seg? Det er jo ganske typisk at man husker det man vil....

Men dessverre har jeg ingen gode råd å komme med til deg:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...