Gjest Nonickk Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Han er 36. Vi har kalender hengenes på veggen, her skriver jeg opp det meste. Men jeg føler (og det er sikkert feil av meg) at det går på likegyldighet liksom. Kanskje han synes det blir for mye organisering på kalenderen at han gir opp å følge den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1887215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salmiakk Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er direkte demotiverende å måtte være en "mor" for sin mann. Jeg nekter tvert. Reiste uten han engang fordi han regnet med at jeg skulle pakke, finne flybilett og vekke han om morningen fordi han hadde vært på byn dagen før.(Noe jeg sa var utrolig lite lurt pga av morgendagens hektiske program, vel..)Han kom ruslende snydens full et par timer før vi skulle dra og sovnet med verdens beste samvittighet..Uten å pakke eller å sette på alarmen på. Da var det nok for meg kan en si. Jeg dro alene og han våknet når jeg var fremme, rimelig forvirret, alene og groggy:) Det er da ikke min jobb å oppdra en voksen mann til å pakke sine egne saker. Sånn går det når du ikke tar ansvar for deg selv og slik er det fremdeles her hos oss. Om min mann gir meg sin del av "drittarbeidet" fordi han ikke gidder, så får han sanksjoner så det holder.Jeg er ingen tjener. Jeg har heller ikke et gen som gjør meg mer motakelig for å like husarbeid. Jeg tror ikke på at din mann ikke husker. Det er utrolig hva du kan klare ved å bestemme deg for deg og ved å trene opp hukommelsen/ha enkle hjelpemidler. (har han ikke mobiltlf? Veldig nytting med alarm!) Jeg tror det er lettere for han at du er den store organisatoren slik at han kan overlate mest mulig til deg. Snedig og utrolig respektløst. Det samme er oppførselen hvor han demonstrativt kjører avgårde fordi han får kjeft, stakkars....Det kunne jeg og tenke meg å gjøre noen ganger, men jeg er da ikke 14:) Nei , noen gode råd har jeg ikke. Jeg er veldig dramatisk når det kommer til slike ting. Det er ikke sikkert at det rette for deg er å overlate hus og hjem til han i en uke.....men det hadde jeg gjort:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1887875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjernetrim Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er direkte demotiverende å måtte være en "mor" for sin mann. Jeg nekter tvert. Reiste uten han engang fordi han regnet med at jeg skulle pakke, finne flybilett og vekke han om morningen fordi han hadde vært på byn dagen før.(Noe jeg sa var utrolig lite lurt pga av morgendagens hektiske program, vel..)Han kom ruslende snydens full et par timer før vi skulle dra og sovnet med verdens beste samvittighet..Uten å pakke eller å sette på alarmen på. Da var det nok for meg kan en si. Jeg dro alene og han våknet når jeg var fremme, rimelig forvirret, alene og groggy:) Det er da ikke min jobb å oppdra en voksen mann til å pakke sine egne saker. Sånn går det når du ikke tar ansvar for deg selv og slik er det fremdeles her hos oss. Om min mann gir meg sin del av "drittarbeidet" fordi han ikke gidder, så får han sanksjoner så det holder.Jeg er ingen tjener. Jeg har heller ikke et gen som gjør meg mer motakelig for å like husarbeid. Jeg tror ikke på at din mann ikke husker. Det er utrolig hva du kan klare ved å bestemme deg for deg og ved å trene opp hukommelsen/ha enkle hjelpemidler. (har han ikke mobiltlf? Veldig nytting med alarm!) Jeg tror det er lettere for han at du er den store organisatoren slik at han kan overlate mest mulig til deg. Snedig og utrolig respektløst. Det samme er oppførselen hvor han demonstrativt kjører avgårde fordi han får kjeft, stakkars....Det kunne jeg og tenke meg å gjøre noen ganger, men jeg er da ikke 14:) Nei , noen gode råd har jeg ikke. Jeg er veldig dramatisk når det kommer til slike ting. Det er ikke sikkert at det rette for deg er å overlate hus og hjem til han i en uke.....men det hadde jeg gjort:) jo jeg kunne godt tenkt meg å dratt bort en "hverdagsuke", men så er det det med jobben da. Tøft gjort av deg å bare dra uten mannen din . Han lærte kanskje litt av det ? Jeg syns også det er så barnslig å bare dra fra oss. Nå blir jeg "straffet", han sover på gjesterommet, HELT frivillig .... Så det er ikke bare bare å frese ut av seg irritasjonene sine ... puuuh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1887909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Kan han være deprimert? Det kan gi seg utslag i dårlig hukommelse blant annet. Ellers kan vel kalender på mobilen og/eller en PDA (lomme-pc) være hjelpemidler til å huske. Men da må han jo notere avtaler og det som skal gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1887947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hmmm...for å forsøke å gi et svar her på korrekte premisser: Er mannen glemsk på alle områder av livet, eller kun det som har med barn og familieliv å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjernetrim Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hmmm...for å forsøke å gi et svar her på korrekte premisser: Er mannen glemsk på alle områder av livet, eller kun det som har med barn og familieliv å gjøre? Han takler jobben fint, så det er hjemme ..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nå så jeg overskriften på 100 nyeste og trodde du snakket om begeret ditt..... Samme her ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Heisann. Kanskje tar du det jeg kommer til å si som fornærmende eller noe, men det er ikke slik ment. Jeg forstår at det kan være hardt å være gift og tenke for alle sammen. Jeg er singel jeg, har vært det så og si hele livet. Har egen leilighet og bil. Stort sett trives jeg greit, men savner en å dele livet med. Du misunner meg nok veldig som bare kan tenke på meg selv, de fleste parfolk gjør det. Det dere ikke tenker på er at jeg våkner opp alene hver dag. Lager frokost for meg selv og har ingen andre enn meg selv å skylde på om jeg kommer meg sent avgårde. Lager middag til meg selv hver dag, vasker klær og leilighet. Vasker opp, betaler regninger, handler, fikser ting som må fikses, og må hele tiden passe på å aktivisere meg selv dersom jeg ikke skal synke sammen i kjedsomhet på sofaen. Jada, du må også gjøre alt dette ser jeg, men du har i det minste noen å gjøre det for. Kanskje er de ikke alltid like takknemlig, men jeg misunner deg uansett. Idag er en av de dagene da livet føles tungt og vanskelig fordi jeg ikke har noen som blir hos meg og noen som trenger meg litt. Har mest lyst å krype tilbake i sengen og bli der til det føles bedre, men jeg må på jobb. Har ikke engang kontor alene så jeg kan liksom ikke bare stenge døren. Holder kjeft og prøver å virke opptatt for hvis jeg må snakke med noen idag så er det lite som skal til før jeg flyr i flint. Tiden flyr for min del, vurderer seriøst å reise til Danmark for å kjøpe meg sæd og bli gravid, bare for å få meg noen å bry meg om jeg også. Jeg sier ikke dette for at du skal synes synd på meg eller noe, for det er det vel egentlig ikke. Jeg sier det bare for å prøve å vise deg at du har mye å sett pris på også. Og et tips i forhold til mannen din, skriv liste til han og heng på kjøleskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjernetrim Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Heisann. Kanskje tar du det jeg kommer til å si som fornærmende eller noe, men det er ikke slik ment. Jeg forstår at det kan være hardt å være gift og tenke for alle sammen. Jeg er singel jeg, har vært det så og si hele livet. Har egen leilighet og bil. Stort sett trives jeg greit, men savner en å dele livet med. Du misunner meg nok veldig som bare kan tenke på meg selv, de fleste parfolk gjør det. Det dere ikke tenker på er at jeg våkner opp alene hver dag. Lager frokost for meg selv og har ingen andre enn meg selv å skylde på om jeg kommer meg sent avgårde. Lager middag til meg selv hver dag, vasker klær og leilighet. Vasker opp, betaler regninger, handler, fikser ting som må fikses, og må hele tiden passe på å aktivisere meg selv dersom jeg ikke skal synke sammen i kjedsomhet på sofaen. Jada, du må også gjøre alt dette ser jeg, men du har i det minste noen å gjøre det for. Kanskje er de ikke alltid like takknemlig, men jeg misunner deg uansett. Idag er en av de dagene da livet føles tungt og vanskelig fordi jeg ikke har noen som blir hos meg og noen som trenger meg litt. Har mest lyst å krype tilbake i sengen og bli der til det føles bedre, men jeg må på jobb. Har ikke engang kontor alene så jeg kan liksom ikke bare stenge døren. Holder kjeft og prøver å virke opptatt for hvis jeg må snakke med noen idag så er det lite som skal til før jeg flyr i flint. Tiden flyr for min del, vurderer seriøst å reise til Danmark for å kjøpe meg sæd og bli gravid, bare for å få meg noen å bry meg om jeg også. Jeg sier ikke dette for at du skal synes synd på meg eller noe, for det er det vel egentlig ikke. Jeg sier det bare for å prøve å vise deg at du har mye å sett pris på også. Og et tips i forhold til mannen din, skriv liste til han og heng på kjøleskapet. Jeg blir ikke fornærmet . Det er nok ikke bare bare å være aleine heller. Innerst inne så setter jeg prise på de jeg har rundt meg, men som overskriften sier, nå var begeret fult .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Han takler jobben fint, så det er hjemme ..... Ser to muligheter det da går an å se nærmere på. 1. Gubben er av typen som lever og ånder for jobben. Om det er så, jobber han mye, jobber overtid når det er behov for det, og tar med jobben hjem - dvs. snakker og tenker mye om jobben også på fritiden. Cluet i en slik situasjon blir å hjelpe ham til å ta seg fri fra jobben - at han må forsøke å lære seg å ha et klarere skille mellom jobb og privatliv. 2. Han er av en eller annen grunn noe misfornøyd med sin livssituasjon pr. dags dato. Dette kan skyldes ting på jobb eller på hjemmebane. Cluet der blir da å finne ut hva dette er, snakke sammen om løsninger - og samtidig at han må lære seg å kunne fokusere på de daglige forpliktelser selv om han sitter med tanker om det som ikke fungrerer som sliter på konsentrasjonsevnen. -- Det finnes selvsagt andre muligheter for hva den manglende konsentrasjonen omkring familielivets forpliktelser er og; men det vil i så fall komme frem om alternativ 1 ikke høres riktig ut og du begynner å fiske litt rundt alternativ 2. Forøvrig - i en slik prosess skal man ikke anklage; om man ønsker å finne ut hva ståa er. Man må snakke uten at skyld på død og liv skal fordeles. Og han må få lov til å bruke litt tid på å finne ut hva han skal si - uten å bli avbrutt. Vet at begge deler her er svært vanskelig for en kvinne å ta på alvor; særlig dette med å la mannen prate ut uten å avbryte ham er så og si umulig - ihvertfall for ganske mange kvinner... Man må huske på i en slik prosess at man skal finne ut av hvorfor, og deretter finne løsninger - ikke fordele skyld eller vinne krigen om å "ha rett". Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg blir ikke fornærmet . Det er nok ikke bare bare å være aleine heller. Innerst inne så setter jeg prise på de jeg har rundt meg, men som overskriften sier, nå var begeret fult .... Skjønner ) Bare virket som om du var ganske møkk lei av mannen din. Og når han surmuler sånn så er det jo noe hakkande gale. Vi har nok alle godt av å få satt ting litt i perspektiv tror jeg. Kanskje mannen din kunne trengt en liten vekker uten at du dermed skremmer han helt vekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjernetrim Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Skjønner ) Bare virket som om du var ganske møkk lei av mannen din. Og når han surmuler sånn så er det jo noe hakkande gale. Vi har nok alle godt av å få satt ting litt i perspektiv tror jeg. Kanskje mannen din kunne trengt en liten vekker uten at du dermed skremmer han helt vekk. en blir møkk lei når ting ikke fungerer i forholdet. Det er da det er skremmende å merke at det ikke er langt fra kjærlighet til hat. Ikke det at jeg hater han direkte når det ikke er som det skal, men du verden så nært ..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243042-n%C3%A5-var-begeret-fult/page/2/#findComment-1890764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.