Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flytter inn til kjæresten nå i helga og blir samboere.

Han har kommet med forslag om at jeg kjøper meg inn i hans leilighet. Han betalte 1.040.000 for den tidligere i år. Forslaget han går ut på at jeg går inn med egenkapital på 200.000, samme sum som han gikk inn med. Da vil restlånet være på ca 640.000. (han har betalt noe på lånet, men siden jeg har med meg bil, så vil han dele likt)

Et evt overskudd ved senere salg vil deles likt på oss.

Høres dette fornuftig ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243079-kj%C3%B8pe-meg-inn-i-leilighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis det er et sameie.

Pass på at dere ikke utelukker oppløsing av sameiet etter §15 i sameieloven.

Du må kunne oppløse det, ellers kan du få trøbbel med å komme ut av det.

*litt blond for øyeblikket*

leiligheten ligger i en firmannsbolig, som er organisert i et borettslag (flere 4-mannsboliger i et område som er organiserte altså)

da byr det vel ikke på problemer?

*litt blond for øyeblikket*

leiligheten ligger i en firmannsbolig, som er organisert i et borettslag (flere 4-mannsboliger i et område som er organiserte altså)

da byr det vel ikke på problemer?

Mja...

Det bør du undersøke. Du bør kunne få tvangssolgt leiligheten eller få ut pengene dine når/hvis den dagen kommer at du vil ha dem. Ellers kan du føle deg som en husmann i ditt eget hus.

Jeg vil anbefale en rettshjelper - eller hvis du har god råd - en advokat som er ekspert på dette. Boligbyggelaget bør også kunne fortelle deg det.

Det er nok ganske rett fram, men kunnskap er lett å bære.

Mja...

Det bør du undersøke. Du bør kunne få tvangssolgt leiligheten eller få ut pengene dine når/hvis den dagen kommer at du vil ha dem. Ellers kan du føle deg som en husmann i ditt eget hus.

Jeg vil anbefale en rettshjelper - eller hvis du har god råd - en advokat som er ekspert på dette. Boligbyggelaget bør også kunne fortelle deg det.

Det er nok ganske rett fram, men kunnskap er lett å bære.

ok, får høre med kjæresten el noen andre som har peiling....

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1156685734' post='3261431]

Har ingen peiling på det du spør om, men lykke til som samboer :)

..det er vel ikke så lenge siden dere ble sammen? Er det ekte kjærlighet ute går? ;)

Tusen takk :-)

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge nei, men har kjent hverandre i ca 1 år. Begge har vært forelska i hverandre ei god stund før vi tok skrittet ut :) Dessuten orker ingen av oss å satse på et avstandsforhold, derfor har jeg flyttet nedover til ham :)

Å, ja detta er ekte kjærlighet

Tusen takk :-)

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge nei, men har kjent hverandre i ca 1 år. Begge har vært forelska i hverandre ei god stund før vi tok skrittet ut :) Dessuten orker ingen av oss å satse på et avstandsforhold, derfor har jeg flyttet nedover til ham :)

Å, ja detta er ekte kjærlighet

Så gøy!!

Det er herlig å være forelska! :D

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...