Gå til innhold

Føler det "trykker" i magen...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå 6+4. De siste dagene har jeg innimellom følt at det "trykker" og "drar" i magen. Våknet av det i natt, og ble litt redd... men leste i svangerskapsboken at det kan bare være at ting strekker på seg. Er det noen andre som har har hatt den følelsen? Er første gangen jeg er gravid, så jeg er sikkert litt oppmerksom på det meste, men kan være litt godt å høre om andre har kjent noe sånt også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243117-f%C3%B8ler-det-trykker-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ein kjenner mykje rart, det pressar her, stikk der, boblar hist og her. Eg reknar med at det er heilt normalt med deg også. Det aller meste av det ein kjenner er vanleg, og jo fleire svangerskap du har bak deg, jo mindre tenker du over det. Men når det er første gong, da er jo alt nytt og ein veit ikkje korleis nokon ting skal vere.

Eg trur ikkje du treng å uroe deg med mindre du får ordentleg vondt.Dersom du skulle få veldig vondt, som ikkje går over ganske raskt (til dømes så gjer det veldig vondt når det strekk i desse festene for livmora, når du kjem litt lenger, gjerne når du snur deg i senga osv - men det går fort over, forøvrig heilt ufarleg) så er ikkje dét bra, og da får du kontakte legen.

Lykke til, det er spennande å vere gravid, spesielt første gong :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...