Gå til innhold

Smerter i korsrygg/bekken/underliv

Anbefalte innlegg

Gjest Sanel

Jeg er gravid i uke 16 og de siste 14 dagene har jeg hatt smerter i korsrygg/bekken med stråling ned mot sitteknutene/beina. De siste par dagene har dette forverret seg kraftig. Smertene øker utover dagen og gjør at jeg må ligge. Selv om jeg ligger helt rolig slipper ikke smertene.

Det føles også som om noe strekkes i underlivet. Plutselig hugger en ilende smerte til fra nedre del av symfysen til halebeinet, noen ganger med stråling opp i magen. Det er kortvarig, ca 5 sek, men har kommet hyppigere de siste dagene.

Magen har også begynt å vokse og jeg har noen ganger ubehagelig tyngdefornemmelse ned i bekkenet.

Har nevnt dette for legen, men ble bare sykemeldt uten noe godt svar. Er dette tegn på bekkenløsning og bør jeg kontakte lege?

Hilsen Lena

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24315-smerter-i-korsryggbekkenunderliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

För att få en riktig diagnos, behöver du antagligen en undersökning. Det troligaste är att det är bäckenlossning men det finns en liten risk att det är ischias. Om det är bäckenlossning, så kan det hjälpa att gå med korta steg/skritt och inga långa turer åt gången. Undvik att kryssa benen och gjör inget som känns ont eller överbelastande. Om smärtoran i ryggen inte blir bättre kan du alltså ta kontakt med din doktor angående detta. Att kjänna tyngdkänsla, smärtor och ilningar av och till under gravditeten, är vanligt. Livmodern växer och sträcker på sig och detta känner många kvinnor utav. Så länge som smärtorna inte är varaktiga, brukar de heller inte att vara farliga. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...